Autentificare

Înregistrare

10 alimente care combat anemia


Primăvara foarte mulţi dintre noi suferim de anemie. Inexplicabil, ne simţim foarte obosiţi, ne doare capul, nu avem energie. Cauza? Corpul duce lipsă de anumite substanţe, pe care le-am putea furniza fiind atenţi la ceea ce mâncăm.

Există multe tipuri de anemii, dar cel mai adesea ne lipsesc următorii nutrienţi: fier, vitamina B12, acid forlic, vitamina C. Haideţi să vedem în ce alimente îi găsim:

Spanac

Toată lumea ştie că primăvara trebuie să mănânce spanac. Şi asta pentru că este o sursă foarte bună de calciu, pentru vitaminele A, B9, E şi C, dar şi de fier.

Spanac scazut

Sfeclă

Despre sfecla se ştie că repara şi reactivează celulele sângelui. Astfel, acesta poate transporta mai mult oxigen, ceea ce are un impact pozitiv asupra întregului organism. În plus, sfecla este printre alimentele cu un conţinut ridicat de fier.

Salata de sfecla rosie pentru anemie

Ficat

Se ştie că dacă mănânci carne roşie (carne de miel, vită) atunci obţii o cantitate însemnată de fier. Însă cel mai bun din acest punct de vedere este ficatul. În plus, el este o sursă foarte bună şi de vitamina B12.

Ficat de vita, trucuri pentru a iesi perfect

Unt de arahide

Dacă simţi că ai o deficienţa de fier este o bună idee să mănânci în fiecare dimineaţă unt de arahide. Îl poţi întinde pe o felie de pâine prăjită, sau să îi adaugi seminţe şi cereale integrale. Untul de arahide este bogat în calorii, aşa că nu consuma o cantitatea prea mare.

Cum să obţii unt de arahide cremos acasă

Roşii

Roşiile au multă vitamina C şi aceasta ajuta la absortia de fier. În plus, sunt bogate în betacaroten şi vitamina E, aşa că pielea şi părul tău vor arăta mai bine.

Paine cu rosii si usturoi

Ouă

Ouăle sunt o sursă foarte bună de proteine şi conţin antioxidanţi, ceea ce este foarte util atunci când corpul suferă de anemie.

Salata de oua cu sos de mustar

Rodie

Dacă vrei să obţii fierul din fructe, atunci rodiile sunt alegerea indicată. Ele conţin atât fier cât şi vitamina C şi te ajută să combaţi simtome precum ameţeală sau oboseala. Se pot mânca simple, însă sunt foarte bune şi dacă le adăugăm în mâncare.

Orz cu orez brun şi rodie

Cereale integrale

Cerealele integrale sunt o bună sursă de fier. Dacă obişnuieşti să mănânci pâine, atunci ai grijă să nu fie pâine albă, ci integrală. Sau poţi alege să mănânci paste făcute din faina integrală.

Paste penne cu bacon

Nuci

Atunci când îţi este poftă să ronţăi ceva alege o mână de nuci. Ele sunt o sursă foarte bună de fier şi constituie gustarea perfectă alături de câteva felii de măr. Dar sunt foarte bune şi în mâncare.

Spaghetti cu nuci

Fructe de mare

De minim două ori de săptămâna ar trebui să mâncăm peste gras, cum ar fi somonul, sau fructe de mare. Sunt foarte uşor de făcut şi sunt o sursă bună de fier, pe lângă alte beneficii.

Pizza cu fructe de mare

Facebook Comments

,

Lasă un răspuns