Autentificare

Înregistrare

10 reguli pentru a fi sigur că mănânci sănătos

mic-dejun

Ce este si ce nu este bine la acest mic dejun?

Toată lumea din jurul meu vrea să aibă un sistem imunitar mai bun, să fie mai slabă, să nu se baloneze şi să aibă enegie. Şi pe măsură ce îi aud povestind pare totul extrem de complicat de obţinut. Dar de fept nu este deloc aşa. Ajung numai 10 reguli, foarte simple.

La fiecare masă trebuie să ai legume

Ţi se mai întâmplă şi ţie dimineaţă să mănânci o felie de caşcaval pe o felie de pâine. Ei bine, nu este bine. Adaugă şi un castravete sau o roşie şi vei îmbunătăţi masă. Mănânci numai un iaurt? Să îţi fie de bine! Roade şi un morcov crud în drum spre serviciu.

Fiecare masă trebuie să aibă şi proteine, fibre şi grăsimi vegetale

Dacă atingi toate acestea trei atunci cu siguranţă vei fi sătulă, vei avea energie şi nu îţi vei mai dori să mănânci prea curând. Pentru că, trebuie să recunoaştem, cu un iaurt nu are cum să se facă primăvara. Ai proteine, dar nu ai fibre şi grăsimi. Însă dacă ai transforma iaurtul într-un sos de avocado pe care să îl mănânci cu crudităţi, ei bine, cu totul altă ar fi povestea. Sau poţi pune în el câteva seminţe şi cereale integrale.

Sos cu avocado si iaurt

O masă pe zi să constea numai în salată

Manaca o dată pe zi numai o salată. Şi dacă atunci când te gândeşti la o salată îţi trece prin cap numai o roşie cu un castravete să ştii că noi nu vrem să te înfometăm. Nu, noi ne gândim la o salată mexicană

Salata mexicana cu pui


sau o salată cu dovleac şi quinoa

Quinoa cu dovlecel si seminte de pin

Masa de prânz ar trebui să fie cea mai bogată

Mulţi dintre noi dimineaţa mănâncă mai nimic, la prânz îşi iau un covrig şi seara compensează pentru tot ceea ce le-a lipsit în timpul zilei. Asta face ravagii în cazul siluetei. Masa de prânz ar trebui să fie cea mai complexă şi să aibă neapărat proteine şi fibre şi grăsimi.

Ciorba de linte

Pui cu fasole verde

Nu mânca până când nu mai poţi

Ideea este să mănânci numai până când îţi satisfaci foamea şi nu până când te simţi plin. Dacă respecţi acest principiu atunci ai reduce cam 20% din mâncare.

Post o zi pe săptămână

Este bine că o zi pe săptămână să nu mai mănânci carne, ouă, lactate. Asta te va obliga să te împrieteneşti mai bine cu legumele. Pentru că din ele se pof face feluri de mâncare minunate.

Tocanita de conopida

Fără dulciuri

Zahărul este legat de o seamă de boli şi de îmbătrânirea prematură. Este greu de ocolit întrucât se găseşte mai în orice aliment procesat. Dar un lucru poţi face cu siguranţă, să renunţi la dulciuri. Dacă ai poftă de dulce mereu se găsesc fructe la dispoziţie ca să ţi-o satisfacă. Sau miere.

Desert rapid cu susan si miere

Planificarea meselor

Este mult mai simplu să mănânci sănătos dacă planifici mesele. Într-o zi din sapatamana scrie meniul pentru toată săptămâna. Şi ingredientele de care au nevoie. Vei vedea că în acest fel vei cheltui mai puţini bani pe mâncare şi vei respecta stilul de viaţă sănătos.

Fără sare

Evident, nu vreau să îţi spun să mănânci nesărat. Ci doar să reduci consumul. Poţi face asta evitând mâncărurile procesate şi punând mai puţină sare în mâncarea pe care o găteşti tu. Cu ce să înlocuieşti sarea? Cu condimente. Vei vedea că vor avea un gust mult mai bun. Şi nici nu ai nevoie de foarte multe condimente în bucătărie.

De ce condimente ai nevoie cu adevarat în bucătărie

O plăcere pe zi

Nu este deloc plăcut să îţi interzici în permanenţă să mănânci ce vrei. Asta te epuizează de puteri şi te poate aduce chiar în depresie. Desigur, vei mânca până la urma lucrul respectiv, iar apoi te vei simţi vinovat şi probabil nici nu vei mai dori să mănânci sănătos. Aşa că este bine să ne tratăm cu blândeţe şi să ne îngăduim pe zi câte ceva care nu intra în regulile de mâncare sănătoasă. Eu mereu poftesc la ciocolată. Tu la ce pofteşti?

Facebook Comments

, ,