Autentificare

Înregistrare

3 gustari delicioase cu quinoa

In ultimii ani, quinoa a devenit un aliment din ce in ce mai consumat si asta datorita proprietatilor benefice si a gustului sau delicios, asemanator graului fiert sau miezului de nuca. Satios, gustos si fara gluten, acest superaliment este recunoscut pentru valorile sale nutritionale.

O bogata sursa de proteine, acid linoleic, fibre, vitamine si minerale, quinoa ne mentine energici si ajuta la functionarea intregului organismului. Pe langa faptul ca painea din faina de quinoa este recomandata persoanelor cu boala celiaca sau celor cu intoleranta la gluten, preparatele din acest aliment sunt potrivite si celor care isi doresc pur si simplu un meniu sanatos.

Asadar, daca te intrebi cu ce gustari sa te mai rasfeti, iata 3 alegeri delicioase, rapide si simplu de preparat, ce au in centru un superaliment: quinoa.

Gustare dulce si satioasa

Ingrediente: 200 g quinoa, 1-2 lingurite de miere, miez de nuca/fistic/alune de padure.

Spala de cateva ori quinoa, folosind o sita mica, dupa care fierbe in apa, intr-o raport de 1:3 (1 cana quinoa, 3 cani apa). Lasa pe foc timp de aproximativ 30 de minute, dupa care inchide si acopera cu un capac. Quinoa se va umfla si va capata aspectul graului fiert.

Cald sau rece, scurge quinoa intr-un bol, amesteca cu 1-2 lingurite de miere, dupa preferinta si presara peste miez de nuca maruntit. Daca doresti, poti alege sa nu folosesti indulcitor, preparatul fiind la fel de gustos.

Salata cu quinoa si legume

Ingrediente: 200 g quinoa, 1 rosie, 1 dovlecel, 1 ardei, un castravete.

Quinoa se pregateste la fel, precum orezul dupa care se adauga intr-un bol. Peste, se adauga legumele maruntite, crude sau fierte, dupa cum doresti.

Baton energizant cu quinoa si fistic

Ingrediente: 1 cana fulgi de ovaz fiert, 1 sfert de cana quinoa fiarta, 1 sfert cana merisoare sau stafide maruntite, fulgi de ciocolata sau pudra de roscove, 1 lingurita unt de cocos, 100 g fistic maruntit, 3-4 lingurite de miere.

Amesteca toate ingredientele. Poti ajusta cantitatea pentru a obtine o compozitie omogena. Formeaza batoane pe care da-le un timp la frigider sau consuma-le ca atare.

Citeste aici tot ce trebuie sa stii despre un superaliment: quinoa