Autentificare

Înregistrare

5 motive demonstrate stiintific pentru obiceiurile alimentare ciudate

Deseori, tindem sa credem ca impulsul de moment sau conjunctura ne-a determinat sa deprindem un anumit obicei alimentar.Cu toate astea, se pare ca alegerile pe care le facem chiar si in acest sens fie spun detalii importante despre noi, fie despre modalitatea in care acel aliment “ne convinge” sa il alegem.
Si pentru ca psihologii vor sa inteleaga aceste mecanisme, iata cateva dintre cele mai interesante descoperiri mentionate de site-ul Thrillist, realizate in urma unor studii ce ti se vor parea cel putin ciudate. 
Copiii cu un autocontrol mai mare – adultii cu un IQ mai ridicat
Este binecunoscut experimentul realizat de expertii de la universitartea Stanford, Statele Unite ale Americii. Acestia au testat vointa si autocontrolul copiilor, lasandu-i singuri intr-o camera cu o farfurie cu bezele. In cazul in care asteptau 15 minute, copiii aveau sa primeasca 2 astfel de gustari dulci.
Peste ani, s-a ajuns la concluzia ca cei care nu cazusera prada tentatiei inregistrasera rezultate mai bune la testele de inteligenta, la examene si avusesera mai putine probleme cu drogurile.
Biscuitii Oreo dau dependenta, intocmai ca drogurile
O echipa de cercetatori din cadrul Connecticut College a realizat un experiment cel putin interesant. Rozatoarele, subiectii studiului, au fost lasate libere in mijlocul unor labirinturi, la capatul carora le asteptau biscuiti Oreo, prajituri cu orez, o injectie cu solutie salina si respectiv o injectie cu morfina/cocaina. La final, dupa ce si-au primit “premiile”, rozatoarele au mai fost lasate un timp in labirint pentru a li se studia comportamentul.
Se pare ca cele care primisera Oreo si cocaina erau cele mai agitate, nerabdatoare pentru inca o portie de recompensa.
Volumul ridicat ne determina sa bem mai repede 
Asta au sesizat profesorul Nicols Gueguen si colegii sai dupa ce au studiat comportamentele mai multor persoane din barurile franceze. Dupa cateva seri de experimente, specialistii au ajuns la concluzia ca oamenii aflati intr-un mediu in care muzica este la un volum ridicat beau un pahar de bere de 230 ml cu 3 minute mai rapid decat daca ar fi liniste.
Nimeni nu vrea sa comande acelasi lucru
Daca ti s-a intamplat sa iesi cu prietenii si sa renunti la preparatul preferat doar pentru ca cei dinainte au comandat acelasi lucru, afla ca si acest detaliu se explica stiintific. Potrivit unor studii realizate in anii 2000, oamenii isi sacrifica propriile preferinte culinare pentrua largi varietatea grupului din care fac parte.
Vin ieftin vs. vin scump
Aceeasi universitate Stanford a demonstrat ca toti suntem snobi atunci cand vine vorba de vin. In special vinul scump, am putea spune, daca amintim faptul ca persoanele implicate in proiectul specialistilor s-au aratat mult mai incantati de vinul despre care li se spusese ca este 45 de dolari in loc de 5 dolari, cat costa de fapt.
Facebook Comments

Lasă un răspuns