Autentificare

Înregistrare

Super seminte de adaugat in orice dieta

Seminte pe care este important sa le ai in dieta

Seminte pe care este important sa le ai in dieta

Fie ca iti prepari un smoothie, o salata sau o prajitura raw vegana, semintele pot adauga un plus de savoare preparatului respectiv. Ba mai mult, in functie de semintele alese, iti poti ameliora unele probleme de sanatate.

Iata mai jos cateva dintre informatii importante despre 5 super seminte, de adaugat in alimentatia noastra zilnica.

Semintele de canepa scad inflamatia din corp si echilibreaza sistemul hormonal

O sursa excelenta de proteine si fibre, semintele de canepa sunt bogate si in minerale precum fosfor, magneziu, sulf, calciu, fier si zinc. Pe langa asta, cei 10 aminoacizi si fitosteroli le recomanda pentru o buna functionare a organismului, dar si pentru prevenirea bolilor de inima, Alzheimer si Parkinson.

Semintele de canepa contin si un acid esential Omega 6, acid gama linolenic, care scade considerabil infamatia in corp si echilibreaza sistemul hormonal. Aceste seminte pot fi consumate in salatate, smoothie-uri sau diverse preparate.

Paine integrala de post. Reteta in imagini.

Semintele de susan contin mai mult calciu decat laptele

Daca ai intoleranta la lactoza sau pur si simplu nu iti place sa bei lapte, afla ca semintele de susan pot constitui o alternativa ideala. Mai bogate in calciu decat laptele, semintele de susan contin si proteine, magneziu, zinc, fibre, fier, vitamina B1, fosfor, dar si lignani. Tocmai de aceea, ele ar trebui incluse in dieta zilnica atunci cand vrem sa diminuam sau sa tinem sub control nivelul colesterolului si a tensiunii arteriale.

In plus, semintele de susan sunt indicate si in artrita, osteoporoza sau astm.

Legume sote cu seminte de susan

Semintele de chia te ajuta sa slabesti, fiind indicate si diabeticilor

Cum semintele de chia au un indice glicemic foarte mic, ajutand la controlarea nivelului de zahar din sange, sunt indicate deseori persoanelor diabetice. In plus, pot fi benefice si in curele de slabire pentru ca mentin senzatia de satietate mai mult timp.

O sursa importanta de acizi grasi esentiali, trebuie sa stii ca semintele de chia contin mai mult Omega 3 si 6 decat semintele de in sau somonul. Asadar, consuma-le regulat in cazul in care vrei sa iti scazi inflamatia in corp, nivelul colesterolului sau sa previi bolile cardiace.

Umplutura din seminte de chia, pentru placinta de mere

Seminte de rodie contin antioxidanti puternici care previn afectiunile cardiace si cancerul

Fie ca le consumi ca atare, din fructul proaspat, fie ca apelezi la variantele raw din comert, semintele provenite de la un  singur fruct contin aproximativ 50% din doza zilnica recomandata de vitamina C si B5, substanta recomandata in atenuarea crampelor musculare si in prevenirea sindromului rezistentei la insulina. In plus, aceste seminte reprezinta o sursa bogata in vitamina K, acid folic, potasiu si antioxidanti puternici.

Studiile intreprinse de catre specialisti au demonstrat faptul ca tocmai aceste proprietati previn afectiunile cardiace si cancerul.

Orz cu orez brun şi rodie

Facebook Comments

, ,