Autentificare

Înregistrare

7 alimente eficiente pentru reducerea inflamatiei din corp

Inflamatia reprezinta un raspuns al sistemului nostru imunitar, fara de care nu am putea sa ne vindecam. Febra, durerea in gat, inrosirea pielii sunt toate manifestari normale ale inflamatiei. Cu toate astea, atunci cand sistemul imunitar nu mai poate controla aceasta stare, creste riscul dezvoltarii unor afectiuni grave.

De altfel, specialistii sustin ca orice boala moderna, de la obezitate pana la cancer are la baza o inflamatie netratata. Inflamatia constanta dezechilibreaza intregul organism si functionarea tuturor organelor. Afectiuni precum alergii, artrita reumatoida, bolile autoimune si cele cardiace, astmul – toate au la baza o astfel de “inflamatie rea”.

Inflamatiile din corpul uman

Printre cele mai frecvente cauze ale aparitiei acestui tip de inflamatie se numara alimentatia bogata in zahar, grasimi saturate, mancaruri procesate, sedentarismul, stresul, infectii cronice netratate, alergeni alimentari sau care tin de mediu.

Medicamentele antiinflamatoare, insa, nu pot rezolva cauza problemei, ci atenueaza un timp simptomatologia. Asadar, pentru a diminua aceasta reactie negativa a corpului nostru este necesar sa facem unele schimbari in stilul de viata, de la alimentatie pana la antrenamentul fizic.

Iata care sunt cele mai recomandate alimente, eficiente impotriva inflamatiei.

Peste bogat in acizi grasi Omega 3

Somonul, macroul, tonul sau sardinele sunt o sursa importanta de Omega 3, acizii grasi care lupta contra inflamatiei. Consuma peste de trei ori pe saptamana si opteaza pentru cel preparat sanatos, fara prea multa sare. Alte grasimi sanatoase, monosaturate se mai gasesc si in uleiul de masline, nuci si avocado. In paralel, poti opta si pentru suplimentele alimentare pe baza de ulei de peste sau Omega 3.

Broccoli

Dieta impotriva inflamatiei ar trebui sa contina neaparat cat mai multe legume verzi. Acestea sunt bogate in vitamina E, un alt factor cheie in scaderea inflamatiei. Asadar, mananca broccoli, spanac, varza kale etc, acestea fiind o sursa si de alte vitamine si minerale importante.