Autentificare

Înregistrare

6 secrete de nutriţie pentru a trăi mai mult şi mai sănătos

Cum să mănânci pentru o viață mai lungă

Cum să mănânci pentru o viață mai lungă

Există obiceiuri sănătoase care te ajută să trăieşti mai mult şi să nu te chinui cu bolile. Şi, să recunoaştem, cine nu vrea aşa ceva?

Din fericire, nu trebuie să faci ceva imposibil de atins, şi numai cu câteva obiceiuri alimentare poţi face diferenţa. Să rămâi tânăr şi fără probleme de sănătate pentru mai multă vreme. Haideţi să vedem ce spun nutriţioniştii că trebuie să mâncăm.

Mănâncă fără carne
Chiar dacă nu simţi că ai putea renunţa cu totul la carne, înlocuieşte cât mai mult carnea cu legume sau peste. Dieta mediteraneană, axată în principal pe legume şi fructe, se ştie de mult că dă naştere la o viaţă longevivă. Şi peştele, cum ar fi somonul sau sardinele, pline de grăsime bună pentru sistemul nervos, sunt recomandate. Pentru că îţi ţin mintea tânără.

Mănâncă roşu
Dacă vrei să îţi meargă mintea brici atunci mănâncă alimente roşii, precum pepenele sau roşiile. Acestea conţin licopen, un antioxidant care reduce efectul de îmbătrânire. Frunzele verzi, de exemplu kale, spanac, salata au din plin vitaminele E şi K care împiedică apariţia pierderilor de memorie. Perfecte sunt şi fructele de pădure, cu proprietăţi antiinflamatoare.

Mănâncă puţin
Pe măsură ce îmbătrânim metabolismul încetineşte, ceea ce înseamnă că trebuie să fim mai atenţi ca să ne menţinem greutatea. O greutate normală şi constantă este foarte importantă pentru sănătate, întrucât scade riscul de boli de inimă. Dacă mănânci alimente bogate în nutrienţi atunci nu trebuie să mănânci mult. Adaugă la asta şi mişcare zilnică şi vei trăi mult, fără probleme.

Mănâncă legume
Dacă te întrebi ce să alegi mai degrabă din toate alimentele, atunci alege legumele. Şi fructele sunt sănătoase, însă legumele sunt pe primul loc în ceea ce priveşte nutrienţii. Ele îţi vor da vitamine şi minerale, fibre şi antioxidanţi, toate ajutând celulele să nu îmbătrânească. Alege legume cât mai colorate şi să fie măcar o jumătate din cantitatea de mâncare de la fiecare masă.

Mănâncă fără zahăr
În mod normal nu ar trebui să vorbim despre asta aici. Pofta de dulce scade pe măsură ce înaintezi în vârstă. Însă acum alimentele sunt în aşa fel făcute încât cumperi zahăr fără ca măcar să îţi dai seama. Aşa că asta este o pledoarie să citeşti etichetele. Întotdeauna. Şi să găteşti în casă, cât mai mult.

Mănâncă condimentat
Mâncarea are gust şi fără sare sau zahăr, la care este bine să renunţi, foloseşte condimente! Cauta gusturile care îţi plac, inovează, încearcă. Condimentele, chiar dacă pui numai un vârf de cuţit, au impact benefic asupra sănătăţii de care este bine să ţii cont. Uite, data viitoare să încerci turmeric, cu o aromă dulce şi piperata în acelaşi timp, dar cu o savoare de portocală.

, ,