Autentificare

Înregistrare

Alimentaţia în menopauza

Menopauza apare între 45 şi 55 de ani şi este perioada în care încetează procesul de ovulaţie. Ea poate să fie însoţită de bufeuri, transpiraţie nocturnă, schimbări de dispoziţie sau depresie. În acelaşi timp pot apărea şi fluctuaţii hormonale care să influenţeze osteoporoza şi bolile cardiace.

Menopauza vine şi cu câteva schimbări necesare în dietă.

Mai puţin fier. Nu mai este nevoie de o cantitate la fel de mare de fier, întrucât se pierde mai puţin sânge.

Alimentaţia în menopauza Osteoporoza este boală oaselor fragile, care se pot fractura uşor. Este necesar mai mult calciu pentru a le ajuta. Cel mai mult calciu se găseşte în lactate. Pentru că acesta să fie asimilat este nevoie şi de vitamina D, care se găseşte cu uşurinţă în peşte.

Un aliment foarte recomandat în această perioadă sunt conservele de sardine, întrucât acestea sunt o bună sursă şi de calciu şi de vitamina D.

Pasta de sardine si branza

Salata de sardine

Utile sunt şi produsele din soia şi seminţele de in întrucât acestea reduc din simptomele neplăcute ale menopauzei.

Ciuperci cu lapte de soia

Drob de soia

Trebuie redus consumul de ceai şi cafea, întrucât acestea consumă din calciul existent în organism.

Menopauza este însoţită şi de un fenomen de îngrăşare. Greutatea trebuie controlată cu mare grijă. Se recomandă reducerea consumului de alcool şi de grăsimi săturate, cum ar fi carnea grasa, untul sau smantana.

Facebook Comments

, , , ,

Lasă un răspuns