Autentificare

Înregistrare

Combinația perfectă la masa de seară dacă vrei să slăbești

Ce să mănânci la masa de seară ca să slăbești

Ce să mănânci la masa de seară ca să slăbești

De câte ori vrei să pierzi din greutate începi să te gândeşti serios la masa de seară. Pentru mulţi dintre noi este o masă foarte importantă. Pentru că suntem înfometaţi după o zi întreagă în care am fost activi, departe de casă. Sau este momentul în care chiar putem să ne simţim bine cu prietenii la un restaurant. Să ne stricăm această plăcere înfometându-ne? Nu prea ne vine!

Să vedem ce spun nutriţioniştii că ar trebui să facem, din punct de vedere al caloriilor şi nutrienţilor pe care să le putem consuma fără probleme.

Calorii: 450-550
Nu este deloc rău, poţi avea o masă consistentă cu 450 de calorii. Asta dacă vrei să slăbeşti. Dacă vrei doar să te menţii atunci poţi adăuga şi o băutură şi ajungi la 550 de calorii.

Carbohidraţi: 50-75 de grame
Poate că ţi s-au prezentat ca fiind motivul îngrăşării tale, însă atât timp cât cantitatea nu este foarte mare carbohidraţii sunt buni. Ei taie nevoia de dulce şi îţi dau senzaţia de saţietate.

Proteine: 25-35 de grame
Noaptea corpul lucrează, nu sta, aşa cum ţi-ai imagina. Şi pentru asta are nevoie de proteine, care să îi alimenteze muşchii.

Grăsimi: 15-25 de grame
Ar fi bine însă să alegi grăsimi nesaturate. Aşa că, în loc de grăsimi din carne sau brânză alege grăsimi bune: ulei de măsline sau măsline, avocado, nuci şi seminţe.

Fibre: 8 grame
Nici masa de seară nu trebuie să fie lipsită de fibre. De unde să le iei? Cereale integrale, legume, fasole, avocado, nuci, seminţe, o cantitate mică de fructe.

Zahăr: o linguriţă
Nu ar trebui să consumi mai mult de o linguriţă de zahăr, fie ca o foloseşti în sosul pentru mâncare sau în ceea ce bei.

Dar ce înseamnă mai concret asta? Haideţi să vedem câteva exemple de cină care se înscriu în modelul de mai sus
Orez cu legume şi şofran

Orez cu sofran si legume

Orez cu sofran si legume

Somon marinat fript cu salata tzatziki

11_Somon_marinat_fript_cu_salata_Tzatziki
Quinoa cu dovlecel şi seminţe de pin

Quinoa cu dovleac si seminte de pin

Quinoa cu dovleac si seminte de pin

Ce greşeli să nu faci
Nu evită carbohidraţii. Asta te va lăsa flămând şi te va determina să faci tot delul de alegeri greşite noaptea, târziu.

Cantităţi mari de mâncare. Dacă nu ai mâncat toată ziua ai tendinţa de a mânca seara enorm, ca să compensezi. Dar corpul nu are nevoie de atât de mult. Aşa că fii atent la ce cantitate de mâncare să îţi pui în farfurie.

La ce ora mananci. Dacă este târziu şi încă nu ai mâncat cina, atunci nu sari peste ea fiindcă mâine vei fi foarte flămând şi vei mânca mai mult. De fapt, poţi mânca la orice oră, atât timp cât respecţi regulile de mai sus. De ce trebuie să te fereşti cu adevărat este încă o gustare, deşi deja ai luat cina.

Facebook Comments

, , ,