Autentificare

Înregistrare

Ce alimente ar trebui să ai în casă dacă vrei să scazi colesterolul

Pe lângă alimentaţia bogată în grăsimi, şi sedentarismul, vârstă, diabetul, fumatul sau consumul de alcool sunt factori de risc în creşterea nivelului de colesterol.

Dacă te confrunţi cu ameţeala, durere în spate şi umeri, dureri de cap sau de picioare, testează-ţi nivelul de colesterol şi consulta un medic specialist. Pe lângă tratamentul alopat, însă, ţine minte că alimentaţia corespunzătoare este esenţială. Ea poate ţine în frâu colesterolul, aşa că poate să fie o idee bună să adopţi dieta potrivită înainte să ajungi să îţi spună medicul că este absolut necesar.

Începem să luăm la rând alimentele pe care ar trebui să le ai în casă dacă îţi pasă de colesterolul tău. Prima este cămară. Al doilea este frigiderul.

În cămara ar trebui să ţii alimente care conţin fibre. Acestea ajuta la scăderea colesterolului. Evită însă conservele, mai ales dacă nu sunt făcute în casă. Ele conţin multă sare, zahăr şi grăsimi.

Târâte de ovăz, Cereale integrale – pentru gustarea de dimineaţă

Beneficiile borsului din tarate de grau si cum se prepara borsul de casa

Orz, Fasole uscată, Porumb, Orez: brun, sălbatic sau basmati brun – pentru masa principală

Pasta de masline cu orez

Faină de soia, Faina din grâu integral – dacă vrei prăjituri sau pâine de casă

Paine integrala de post. Reteta in imagini.

Pasta de rosii, Muştar, Oţet, Ulei de măsline – pentru sosuri

Sos picant de rosii

Plante aromate – ajuta pentru a da gust mâncării atunci când renunţi la sare

Soluţii pentru plante aromatice proaspete în bucătărie

Nuci, alune, seminţe – atunci când simţi nevoia de ceva bun, hrănitor, gras

Cum se prăjesc seminţele de dovleac

Fructe uscate, miere – atunci când simţi nevoia de ceva dulce

Fructele Goji – un superaliment pentru sanatatea ta

În frigider concentrează-te să ţii alimente care nu sunt grase. Baza alimentatiei ar trebui sa o constituie fructele si legumele. Carnea este mai mult ca sa dea un gust bun mancarii din cand in cand. Pune multe iaurturi pentru masa de dimineata. Nu uita de salate la pranz si nici de fructe atunci cand vrei o gustare.

Brânză de vaci dar si branza tofu este mai bună decât caşcavalul

Salata verde cu branza Feta

Iaurtul este mai bun decât smântână sau untul.

Salata de cruditati cu iaurt

Peştele este mai bun decât porcul.

Sarmalute din peste oceanic

Iar în rest ai liber la cât mai multe fructe şi legume:

Dovleac, roşii, conopida, ţelina, spanac, ardei, vinete, mazăre
Mere, pere, fructe de pădure, struguri

Dacă fructele şi legumele sunt congelate nu este nicio problemă. Important este să nu aibă adaosuri de zahăr, sare sau sosuri.

, ,