Autentificare

Înregistrare

Ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia unui copil – 6 alimente recomandate

Mic dejun sanatos

Mic dejun sanatos

Fiecare parinte este preocupat de alimentatia copilului sau. In primii ani de viata se contureaza obiceiurile si preferintele alimentare, cu rol important atat in sanatatea copilului, cat si in procesul de crestere.

Tocmai de aceea, planul gandit ar trebui sa fie echilibrat, complet si creativ, avand in vedere ca, deseori, copiii sunt reticenti la mancaruri sau alimente noi.

Iata mai jos care sunt cele 6 alimente care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia unui copil, oferindu-i substantele nutritive necesare unei dezvoltari sanatoase si armonioase.

Cartofi dulci

Pe langa magneziu, potasiu si mangan, cartofii dulci contin vitamina A, o vitamina importanta pentru copii, contribuind la sanatatea ochilor, a pielii, sustinand sistemul imunitar si  prevenind totodata infectiile. Pentru a fi bine asimilata, se recomanda a fi consumata alaturi de diverse surse de grasimi.

Cartofii dulci, ficatul de pasare, morcovii si legumele verzi sunt surse importante de vitamina A.

Cartofi umpluti cu branza

Iaurt

Alege iaurturi sarace in grasimi, cat mai simple, fara adaos de zahar, cereale sau fructe uscate. Iaurtul, ca de altfel toate lactatele, este bogat in proteine, substante necesare energiei, transportului de oxigen si dezvoltarii celulare. In plus, lactatele contin si calciu,  important pentru buna functionare a sistemului cardiovascular si a sanatatii oaselor si a dintilor.

Poti asocia iaurtul simplu cu nuci si seminte, o alta grupa de alimente recomandate copiilor, sau chiar cu bucati de fructe proaspete.

Desert de fructe cu iaurt

Legume verzi

Broccoli, spanac, varza kale, patrunjel – toate contin clorofila si fier, ajutand la oxigenarea sangelui si detoxifierea organismului, sustinand totodata si sistemul imunitar. O deficienta de fier la copii poate duce la anemie si poate avea efecte severe asupra comportamentului si dezvoltarii intelectului.

Este important sa ii oferi copilului tau alimente bogate in fier, atat de origine animala (peste, carne rosie), cat si de origine vegetala (legumele, fructele, cerealele).

Salata de cruditati cu iaurt

Fructe colorate

Fiecare culoare a fructelor, dar si a legumelor, spune o poveste. Fructele si legumele rosii contin licopen, acid elagic, quercitina – substante care scad riscul aparitiei unor afectiuni grave, combat actiunea negativa a radicalilor liberi, reduc colesterolul si echilibreaza tensiunea arteriala.

Fructele si legumele portocalii sau galbene contin betacaroten, zeaxantina, flavonoide, licopeniu, potasiu si vitamina C – importante in formarea colagenului si pentru sistemul osos, mai ales atunci cand sunt asociate cu alimente sau suplimente bogate in magneziu si calciu.

Prajitura cu morcov si nuca

Fructele si legumele albastre si mov contin luteina, zeaxantina, resveratrol, vitamina C, fibre si flavonoide care scad inflamatia din corp, ajuta vederea, sistemul imunitar si digestia. Consumul acestor alimente imbunatateste si absorbtia de calciu si alte minerale.

Dulceata de afine

Fructele si legumele albe sunt bogate in betaglucan si lignani, substante importante in cadrul sistemului imunitar, activand celulele care lupta impotriva infectiilor si echilibrand sistemul hormonal.

Piure de conopida si cartofi

Nuci si seminte

Nuci, seminte, alune, migdale – pe toate le poti integra in alimentatia copilului, cu conditia ca acesta sa nu fie alergic la nuci sau alune. Pe langa faptul ca sunt o sursa bogata in proteine, fier si fibre, nucile si semintele ofera o cantitate semnificativa de grasimi. Acestea dau copiilor energie, contribuind si la asimilarea celorlalte substante nutritive.

Rulouri cu seminte de chia si scortisoara

Cereale integrale

Daca te intrebi care este atuul cerealelor integrale, fibrele este raspunsul corect. Fibrele ajuta procesul de digestie si diminueaza riscul  de boli cardiace. Poti opta intre cereale integrale, orez brun, fulgi de ovaz sau quinoa.

Omletă cu spanac şi quinoa

Facebook Comments

, , ,