Autentificare

Înregistrare

Ce poţi mânca într-o zi de 500 de calorii


Se apropie vara şi momentul de a merge la mare şi am vrea să slăbim destul de rapid. Ştim cum se face asta, mâncând mai puţin. Nu există un alt răspuns.

Dar asta nu înseamnă că nu mănânci nimic sau mori de foame. Înseamnă însă că ştii câte calorii au alimentele şi le alegi pe cele cu mai puţine calorii. Şi acest mod de a gândi se potriveşte foarte mult cu dieta care este la modă în ultima vreme: dieta postului intermitent. Conform unei astfel de diete, o perioadă de timp mănânci în mod normal (desigur, fără excese, gen o cutie de îngheţată pe zi), urmată de o perioadă mai mică în care mănânci mai puţin.

O variantă foarte cunoscută de post intermitent este dieta 5:2 în care 5 zile mănânci normal şi 2 zile 500 de calorii. Dar ce poţi mânca de 500 de calorii?

Ştiu că vi se pare greu de crezut, însă cu 500 de calorii nu mori de foame. Desigur, nu mănânci pizza şi paste plus un kilogram de fructe. Dar poţi avea toate mesele principale ale zilei, plus gustări. Normal, trebuie să planifici un pic înainte şi să îţi pregăteşti mâncarea.

Uite un exemplu de meniu de 500 de calorii:

Dimineaţa

Omletă cu spanac. Dintr-un ou şi o mână de frunze de spanac îţi poţi face un mic dejun foarte bun care are în total sub 100 de calorii.
Dacă nu te dai în vânt după spanac să ştii că poţi adăuga şi o felie de şuncă şi tot la 100 de calorii ajungi.

Omletă cu spanac şi quinoa

Gustare

Un iaurt şi o lingură de fulgi de ovăz. Sau un măr. Două astfel de gustări pe zi ajung cam la 100 de calorii. Dacă vrei ceva mai consistent poţi lua şi o felie de pâine integrală cu o felie de feta şi ridichi.

Salata greceasaca de castraveti si Feta

La prânz

Să spunem că pentru masa de prânz laşi un număr mai mare de calorii, cam 200.
Numai 40 de calorii înseamnă o porţie de supa sau de ciorbă. Fără smântână, normal.

Ciorba de loboda

Ceea ce înseamnă că ai putea şi felul doi.
Cum ar fi o salată de fasole, o friptură la grătar cu mazăre, conopida la cuptor. Nu umpli farfuria cu varf, portii mai decente.

Piept de pui la gratar cu sos de castraveti

Seara
O varză gătită, vinete la cuptor, ciuperci la grătar, peste. Sunt chiar multe variante. Foloseste in aceasta zi farfurii mai mici decat ceva normale si problema caloriilor este pe jumatate rezolvata.

Ciuperci cu fasole verde la cuptor

Cum vi se pare? Parcă nu este atât de greu încât să sune imposibil. În plus, este mai uşor să renunţi la unele alimente, cum ar fi un castron de cireşe, dacă ştii că peste cinci zile îţi vei putea satisface aceasta poftă.

De unde se vede că sărim peste 2000 de calorii din cauza sucurilor, dulciurilor, prăjelilor şi avem de castigat dacă renunţăm la ele 2 zile pe săptămână. Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca este un efort sa mancam atat de putine calorii zilnic si ca unii oameni se pot simti lipsiti de vlaga sau sa aiba dureri de cap.

Facebook Comments

, ,

Lasă un răspuns