Autentificare

Înregistrare

Ce să mănânci când este frig

iarna

Ianuarie este printre cele mai friguroase luni ale anului. Temperaturile sunt scăzute, zăpada este mare, vântul îţi ia şi ultima urmă de vitejie pe care o ai. Aşa că ai nevoie de o mâncare care să te încălzească şi să îţi îmbunătăţească starea de spirit. Din fericire stai şi mult în casă, aşa că ai timpul necesar ca să o prepari.

Vă propun să folosim acest timp ca să facem cele mai delicioase tipuri de mâncare.

Micul dejun

Avem nevoie iarna de o mâncare care să ne aducă multe minerale şi vitamine. Este important să iei în calcul lipsa vitaminei D, întrucât în această perioadă nu prea vezi soarele la faţă. Combate asta mancand nuci, măsline, avocado.

Avocado corabioare

Pasta de masline verzi

Supe

Fără îndoială supele cade se înscriu primele pe listă. Pe lângă faptul că miros delicios ne aduc şi minerale şi vitamine, dacă le facem dintr-o cantitate sănătoasă de legume. Să încercăm acum, în timpul iernii, să le facem mai condimentate decât de obicei. Condimentele ne pun sângele în mişcare şi ne dau senzaţia de căldură de care avem atâta nevoie.

Ciorba acra de porc

Supa de galuste

Fel principal

După cum spuneam, stăm mai mult pe acasă. Aşa că avem timp să facem mâncăruri mai migăloase. Poate chiar şi să învăţăm ceva nou. Cele mai potrivite sunt mâncărurile făcute la cuptor. Nu trebuie să le păzim prea mult şi, în plus, în casă se răspândeşte o căldură minunatata.

Musaca de cartofi cu carne. Reteta in imagini.

Budinca de dovlecei

Desert

Avem nevoie de o mâncare care să ne îmbunătăţească starea de bine. Este timpul pentru prăjituri cu aluat pufos. Şi ciocolată pentru mai multă energie. Dacă ştii să găteşti nu există depresia de iarnă.

Fursecuri cu ciocolata si nuci

Prajitura dulce-acrisoara

Băuturi

Hidratarea este la fel de importanta iarna pe cât este şi vara. Şi putem profita de băuturi ca să ne întărim imunitatea şi să aducem şi mai multe minerale şi vitamine organismului. Ne putem face sucuri de fructe cu multă vitamina C, ca să ne ferim de răceală, şi ceaiuri calde cu ghimbir ca să ne întărim imunitatea.

Suc de mango, kiwi si portocala

Ceaiuri care te ajuta sa ocolesti raceala

, ,