Autentificare

Înregistrare

Ce trebuie sa stii despre dieta Raw Vegan

Alimentatia sanatoasa reprezinta astazi o coordonata primordiala a vietii noastre. Tocmai de aceea, au aparut foarte multe diete cu reguli bine definite, ce promoveaza consumul anumitor produse bogate in substante nutritive.

Dieta de tip Raw Vegan este unul dintre aceste exemple, reprezentand de fapt o alimentatie ce se bazeaza doar pe hrana vie, neprocesata termic. Este important de stiut ca Raw Veganismul trebuie asociat mai degraba cu un stil de viata, nu cu o dieta temporara. Efectele schimbarii obiceiurilor alimentare iti vor influenta pozitiv sanatatea si starea de spirit atat timp cat vei sti ce presupune intr-adevar Raw Veganismul si vei evita eventualele capcane ce pot aparea.  

Asadar, daca te intrebai ce presupune alimentatia Raw Vegan si care sunt avantajele, dar si dezavantajele ei, citeste mai jos cateva informatii utile:

•    Ce alimente ai voie sa mananci in dieta Raw Vegan?

Alimentatia ta trebuie sa se bazeze in principal pe fructe, legume, sucuri din fructe si pe consumul de seminte si nuci. Orice produs care se prepara din aceste ingrediente si nu este procesat termic se incadreaza in categoria Raw Vegan. In schimb, sunt interzise alimentele de origine animala si cele procesate termic.
    
•    Care sunt beneficiile adoptarii unui asemenea stil alimentar?

Cum alimentele nu sunt preparate la foc, ele nu isi pierd din enzime, substante nutritive si vitaminele atat de importante. Asadar, in prima faza, corpul va intra intr-un process de detoxificare, dupa care organismul “va functiona” mult mai bine si mai eficient.

Alimentele vor fi digerate mult mai usor, asa ca nu vor mai aparea probleme digestive sau stari precum moleseala, ameteala sau dureri de cap.

Metabolismul va functiona mai bine si mai rapid, asa ca vei reusi sa slabesti sau sa te mentii la o greutate optima.

Starea de sanatate generala se va imbunatati considerabil, iar tu vei fi mult mai energic.

•    Care sunt riscurile adoptarii unei astfel de diete?

Riscurile apar atunci cand nu esti bine informat si nu stii cum sa faci tranzitia intre vechile si noile obiceiuri alimentare. Odata ce te-ai decis sa devii Raw Vegan, ar fi bine sa consulti un nutritionist. In linii mari, trebuie sa stii ca trecerea nu se va face niciodata brusc. Cu alte cuvinte, trebuie sa renunti treptat la alimentele procesate sau la cele de origine animala, sa iti diversifici meniul astfel incat sa nu te plictisesti si sa capitulezi si sa stii ca, la inceput, Raw Veganismul poate da unele reactii destul de neplacute.

Astfel, in perioada de detoxifiere pot aparea dureri de cap, ameteli, scadere in greutate, moleseala, pofte puternice, depresie, iritabilitate etc. Aceste reactii nu apar mereu, fiind oricum temporare.

•    Care sunt dezavantajele alimentatiei Raw Vegane?

Multi cred ca eliminarea atator grupe de produse nu poate fi de bun augur. Altii considera ca produsele neprocesate cresc riscul contaminarii cu unele bacterii. Cu toate astea, dezavantajele apar doar atunci cand nu dam voie corpului sa se adapteze noilor reguli alimentare, atunci cand nu diversificam meniul fiecarei zile sau in momentul in care starea de sanatate nu ne permite sa facem schimbari atat de drastice.

De-a lungul timpului s-au facut numeroase studii cu privire la sanatatea raw veganilor. O discutie controversat a aparut in momentul in care s-a constatat ca raw veganii au densitatea osoasa mult mai mica decat a celorlalti ceea ce, teoretic, ar insemna un risc crescut de osteoporoza si de fracturi. Totusi, un studiu realizat la University School of Medicine din St. Louis a demonstrat exact contrariul.

Primul grup de subiecti era format din 18 persoane cu varsta cuprinsa intre 33 si 85 de ani, care devenisera raw vegani de aproximativ 4 ani. Dieta lor se baza pe legume, fructe, seminte, nuci, grau incoltit si ulei de masline. Al doilea grup era format din persoane care mancau produse procesate termic, carne si alimente de origine animale. Oamenii de stiinta le-au masurat masa corporala, densitatea osoasa, diversi markeri asociati cu inflamatia si nivelul de vitamina D.

La final, s-a constat ca, desi raw veganii aveau intr-adevar densitatea osoasa mai mica decat, ceilalti indici asociati riscului de osteoporoza erau mult mai buni decat a celor din al doilea grup.