Autentificare

Înregistrare

Cele mai bune sfaturi pentru cei care doresc sa tina dieta

Consumati mai multe cereale integrale

Cel putin jumatate din alimentatia noastra ar trebui sa fie formata din cereale integrale, cum ar fi graul, orzul si ovazul. Cerealele integrale pastreaza taratele si germenii si astfel toate (sau aproape toate)  contin nutrientii si fibrele cerealelor. Cautati un produs cu eticheta „100% grau integral” sau „100% cereale integrale”. Daca nu spune asta, cautati cereale integrale listate ca primul ingredient.

Limitati consumul de cereale rafinate si  zahar adaugat

Carbohidratii rafinati din paine alba, paste regulate si cele mai multe gustari au fibre dietetice putine sau deloc si  astfel au fost Indepartate din multe substante nutritive. Aveti grija, cand apare pe etichetele produselor alimentare:”faina de grau” (denumita si „alba”, „rafinata” sau „Imbogatita”) pe lista ingredientelor. De asemenea, limitati alimentele cu adaos de zahar. Acestea sunt surse de calorii care contribuie la cresterea in greutate. Multe alimente zaharoase sunt, de asemenea, bogate in grasimi, deci au si mai multe calorii.

Nucile Pecan

Mancati cat mai mult peste si nuci

Nucile, grasimile, avocado si uleiurile vegetale furnizeaza grasimi nesaturate sanatoase. Cercetarile recente sugereaza ca aceste alimente, desi sunt bogate in calorii, nu au tendinta de a duce la o crestere in greutate deoarece sunt satisfacatoare. Acestea puteti  sa le consumati in locul altor alimente cu continut ridicat de calorii. De exemplu, inlocuiti uleiul de masline cu untul. Grasimile pe baza de peste ajuta la reducerea riscurilor de boli de inima si au alte beneficii, in mare parte datorita grasimilor polinesaturate omega-3.