Autentificare

Înregistrare

Cum construieşti un meniu echilibrat pentru copilul tău

Să hrăneşti sănătos un copil este foarte dificil, mai ales în primii ani de viaţă. Ei au tendinţa de a aprecia numai anumite feluri de mâncare şi foarte greu accepta noutăţi în dieta lor. Asta ne face, adesea, să cedăm şi să le dăm mâncare mai puţin sănătoasă decât ne-am dori.

Dacă şi tu eşti în această poziţie, uite câteva reguli după care te-ai putea ghida:

Nutrienţii. Corpul uman are nevoie de următorii nutrienţi:

– glucide(pâine, seminţe, fructe, legume). De mâncat mai puţin în această grupă sunt dulciurile, sucurile, pâinea albă, orezul şi cartofii. Se poate opta pentru pâine şi orez integrale şi cartofi de câteva ori pe săptămână. Iar dulciurile numai în cantităţi mici.
– lipide. Lipidele sunt grăsimi şi corpul uman are mare nevoie de ele. Se găsesc în unt, smântână, lapte, brânză, carne, dar şi în nuci, seminţe, măsline, porumb.
– proteine. Proteine găsim în carne, peste, ouă, lactate, nuci şi seminţe, soia, avocado, fasole şi linte
La care se adăugă minerale, vitamine, apă.

Alimentele pe care ar trebui să le consumăm într-o săptămână, atât noi cât şi copiii:

Peste. Poate să fie zilnic, mai ales dacă nu este gras

File de peste la cuptor cu lamaie


Cereale. Zilnic. Însă nu vorbim despre acele celebre cereale cu zahăr. Ci de pâine, mălai, hrişca, orez etc

Mic dejun cu amaranth


Ouă. De câteva ori pe săptămână

Budinca de dovlecei. Reteta in imagini.


Carne slabă. De câteva ori pe săptămână, nu zilnic şi în niciun caz la orice masă.

Orez cu carne tocata de vitel


Produse lactate zilnic

Inghetata cu iaurt si banane


Fructe zilnic

Desert de fructe cu iaurt


Legume zilnic

Piept de pui cu conopida la cuptor


Mazăre, fasole, naut etc – de minim 2 ori pe săptămână

Supa crema de mazare cu lapte


Grăsimi – zilnic. Seminţe, ulei de măsline, unt

Strudele cu morcovi si nuci

Cum le pragatim

– puţine prăjeli
– cu multe condimente şi ierburi aromate
– puţin zahăr şi alimente cumpărate deja procesate
– fără dulciuri şi sucuri din comerţ
– fără multă sare
Este bine de ştiut că gustul se educa şi că nu trebuie să renunţăm imediat. Şi nici nu trebuie să-i oferim copilului şansa să îşi umple imediat burtă cu alimente nesănătoase. Cu cât mănâncă mai puţine snaks-uri cu atât avem şansă mai mare de a accepta mâncarea bună, atunci când i-o servim.

Dacă ne îngrijorează cumva greutatea copilului şi am vrea ca el să nu se mai îngraşe este bine pe lângă regulile generale de la cum le pragatim să avem grijă şi la următoarele:
– mâncarea oferită să fie cât mai variată
– să avem grijă la porţii, să nu fie prea mari
Mişcarea şi varietatea alimentară sunt suficiente pentru o greutate normală. Nu trebuie făcut nimic mai mult de atât.

Facebook Comments

, ,