Autentificare

Înregistrare

Cum mănânci precum străbunii, sau dieta Paleo

Dieta Paleo a pornit de la observaţie foarte simplă şi adevărata – există încă comunităţi retrase de oameni care mănâncă aşa cum mâncau şi strămoşii noştri, iar printre acestea nu se întâlnesc bolile moderne.

Drept pentru care, au tras unii nutriţionişti concluzia, dacă te interesează să duci un stil de viaţă sănătos trebuie să încerci să te apropii cât mai tare de modul în care mâncau străbunii tăi în Paleolitic, adică înainte de inventarea agriculturii. Ce înseamnă asta?

Fructe. Mai ales fructe de pădure
Seminţe şi nuci
Rădacinoase
Legume
Carne
Ouă, miere

Sunt excluse, pentru că nu se găseau în vremea respectivă şi aparatul nostru digestiv nu le tolerează prea bine, spun susţinătorii acestei diete:

Produse lactate
Leguminoase (fasole, mazăre, soia, linte, naut)
Cereale
Uleiuri (cu excepţia celor de fructe, care sunt acceptate, cum ar fi uleiul de măsline)
Zahăr
Sare
Alcool
Cafea

Aceasta dietă nu este însă acceptată de toată lumea. Nu s-a demonstrat în niciun fel ca leguminoasele sau lactatele ţi-ar face rău, chiar dimpotrivă. Aşa că, că la orice dietă, ia ceea ce ţi se potriveşte ţie.

Este recomandat să ţii o astfel de dietă concomitent cu ducerea unei vieţi cât mai active, în natură, ca să îţi dezvolţi muşchii şi să scapi de grăsime. Şi, ca un bonus, chiar dacă nu urmăreşti asta, vei obţine şi o viaţă mult mai fericită

>>Pagina 2: 5 retete Paleo

Facebook Comments

, , ,

Lasă un răspuns