Autentificare

Înregistrare

Cum poţi face un fel de mâncare care să ţină o săptămână şi să nu te plictiseşti de ea

Cum poti avea in fiecare seara alta cina cu minim de efort

Cum poți avea in fiecare seară alta cină cu minim de efort. Sursă foto.

Probabil că nu sunt mulţi dintre voi care să îşi permită să gătească zilnic. Iar când vii seara acasă înfometat chiar ai dori să mănânci ceva bun şi satisfăcător. Cum se poate rezolva această problemă?

Ei bine, totul ţine de modul în care abordezi pregătirea meselor. Dacă ştii că poţi face multe lucruri în avans pentru o perioadă de timp şi seara doar să le combini nu crezi că ţi-ar fi mai simplu?

Haideţi să vedem cum se face. Vrem să avem o masă completă şi pentru asta avem nevoie de cereale, legume şi proteine.

Începem prin a alege cerealele

. Ele vor constitui baza mesei noastre. Putem să alegem între o mulţime de cereale – orez, paste, cous-cous, quinoa, cartofi, orz. Calculăm o cantitate care să ne fie suficientă pentru 6 mese, le gătim şi le punem în frigider.

Legumele

Aici este bine să luăm o varietate cât mai mare. Avem pe deoparte legumele crude, pe care le putem lăsa în pace şi să le tăiem pe fiecare atunci când vrem să le folosim, cum ar fi roşiile şi ardeii. Mai avem şi frunze verzi, o mare varietate, care pot să fie baza unei salate minunate. Le lăsăm şi pe ele în pace, însă este bine să le avem în frigider.

Legumele gatite merită un pic de atenţie în avans. Doar că ele rezista mai puţine zile decât cerealele. Cea mai rezistentă este conopida, pe care ai putea să o faci la cuptor, în tavă. Mai poţi păstra bine şi mazăre şi morcovi fierţi. Oricum, un sote de legume se face rapid, aşa că nu ai de ce să te îngrijorezi.

Proteinele

Proteinele înseamnă mai ales carne, ouă, brânză, nuci şi seminţe.

Nucile şi seminţele le poţi păstra deja pregătite, aşa că nu trebuie să îţi baţi capul cu ele. Merg perfect cu salate.

Brânza, la alegere, o poţi pune cam în orice fel de mâncare şi se păstrează foarte bine.

Ouăle se fac imediat şi îţi permit combinaţii variate – de la salate cu ou fiert până la fritatta.

La carne este un pic mai dificil. Singura carne care rezistă o săptămână întreagă este carnea de vită. Pe celelalte este cel mai bine să le consumi după 1, 2 zile. După ce trece această perioadă poţi avea, la îndemână, peşte afumat, peşte la conservă.

Sosurile

Sosurile reprezintă cea mai simplă modalitate pe care o ai ca să dai senzaţia că mănânci de fiecare dată altceva.
Vă recomandăm să păstraţi în frigider, deja gata făcut, în borcănaşe, câte un sos din mai multe tipuri
Pe bază de roşii

Sos de rosii cu usturoi I


Pe bază de iaurt

Sos de iaurt pentru salata


Sos cu mustar

Sos de mustar cu smantana

După care, nu trebuie decât să amestecaţi ingredientele diferit astfel încât să mâncaţi altceva de fiecare dată – salată, friptură cu garnitură, frittata, budincă.

, ,