Autentificare

Înregistrare

Cum putem tine colesterolul sub control

Legume verzi. Toate verdeturile si cruditatile de pe piata – spanac, salata verde, stevie, loboda, urzici -reduc colesterolul din sange. Din acet lucru, pe vremuri se spunea ca consumul acestor legume ajuta organismul „sa se curete”.

Usturoi si ceapa verde. Au proprietati antifungice, antibacteriene si antivirale, scad colesterolul si presiunea sangvina, au efect antioxidant si cresc imunitatea.

Cirese. Sunt diuretice, laxative si contin pectine, fibre solubile care scad colesterolul din sange si amelioreaza constipatia.

Sfecla rosie. Fitonutrientii din compozitia sfeclei rosii ajuta in sensul ca  absorbtia de colesterol este mai mica atunci cand consumam sfecla rosie,   ducand implicit la micsorarea riscului de boli cardiovasculare.

Struguri. Au fost considerati dintotdeauna un aliment cu multiple proprietati terapeutice: combat calculii renali si biliari, reduc nivelul colesterolului si al acidului uric in sange, sunt detoxifianti si regeneratori, elimina oboseala cronica, stresul si proasta dispozitie.

Este important sa adoptam  un stil de viata sanatos, bazat pe o alimentatie echilibrata si miscare, pentru a controla nivelul colesterolului din sange si pentru a avea grija de sanatatea inimii tale.

Un prim pas important ar fi renuntaea la mezeluri, tocaturi, carne impanata, cascaval, sau produse de patiserie. De asemenea, prajeala nu ar mai tebui sa fie folosita aproape deloc, mancarurile fiind gatite la gratar, cuptor sau prin fierbere inabusita.

Atentie la alimentele  care sunt numite „fara colesterol“. Daca un aliment nu contine colesterol, nu inseamna ca acesta este sanatos pentru organism.