Autentificare

Înregistrare

Cum să eviti să mănânci prea mult la cină

Toată ziua suntem sub imperiul a ceea ce ar trebui să facem. Şi am vrea ca seara să fie după placul nostru. Să ne dăm jos hainele strâmte, să ne tolănim confortabil după cum avem chef, să ne delectăm cu mâncare şi băutură după plac şi să ne petrecem timpul cum ne dorim.

Şi adesea ceea ce alegem să facem nu este prea bine pentru noi. Ca mâncare alegem o pizză cu o bere, ca activitate alegem să stăm. După care să adăugăm o prăjitură, că prea a fost ziua grea şi trebuie să facem acum ceva ca să ne revenim.

Zi după zi în acest fel nu ajungem nicicum să ne simţim mai bine, ci doar mai grei şi mai lipsiţi de chef. Uite ce putem face pentru a ieşi din acest cerc vicios:

Ceva bun înainte de seară
Dacă vrei ceva bun ce sens are să aştepţi până la sfârşitul zilei, doar ca să stai toată ziua cu gândul la lucrul respectiv? Mai bine o mănânci în prima parte a zilei, aşa ai şansa să mai arzi din calorii şi să o şi digeri. Nu contează despre ce este vorba – îngheţată, ciocolată, pâine, brânză – nu le lasa până se face seara ca să îţi satisfaci plăcerea.

Mănâncă suficient pe tot parcursul zilei
Cunosc mulţi oameni care dimineaţă nu au timp să mănânce nimic, la prânz iau o gustare nesemnificativă şi seara stau două ore să mănânce, ca să compenseze pentru lipsurile de peste zi. Nu este deloc un scenariu rar întâlnit. Ar fi însă mai bine că dimineaţa şi la prânz să mănânci în jur de 400 de calorii şi apoi să mai ai încă o gustare de 200 de calorii înainte de cină. În acest fel nu te vei aşeza la masa de seară flămând.

O masă completă
Ca să nu simţi senzaţia de foame trebuie că fiecare masă să conţină toate grupele mari de alimente: proteine, carbohidraţi, grăsime. Proteinele (ouă, carne, lapte, fasole, mazăre etc) şi grăsimile (avocado, nuci, ulei) în cantitate mai mică, iar carbohidraţii în cantitate mai mare (sunt recomandaţi cei care conţin fibre, gen cereale integrale, fructe).

Cât să mănânci
Cu siguranţă nu trebuie să mănânci până ce abia mai reuşeşti să te scoli de la masă. Ca să nu ţi se întâmple asta nu pune în faţa porţii prea mari, nu mânca gândindu-te la orice altceva astfel încât să nu bagi de seamă cât mănânci. Însă, mai ales, nu mai mânca atunci când corpul tău îţi transmite că nu mai are nevoie de mâncare. Nu se întâmplă nimic dacă laşi o parte în farfurie şi pentru ziua de mâine.

Facebook Comments

, ,

Lasă un răspuns