Autentificare

Înregistrare

Cum să mănânci într-un mod mai prietenos cu mediul

Ce alimente să alegi dacă gândești eco

Ce alimente să alegi dacă gândești eco

În ultima vreme parcă suntem ceva mai atenţi la ce facem noi mediului şi încercam să ne comportăm cu mai multă grijă faţă de ceea ce ne înconjoară.

Această atitudine, chiar dacă nu se traduce acum în schimbări prea mari, este un lucru pozitiv. Şi aş vrea să profit de ea ca să vă arăt cum aţi putea să fiţi mai prietenoşi cu mediul atunci când vă alegeţi mâncarea.

Mai puţin orez
Orezul consuma foarte multe resurse pentru a fi produs. Aşa că, dacă vreţi să aveţi o atitudine eco alegeţi cereale care sunt mai puţin ameninţate de boli şi care nu necesită atât de multă îngrijire. Cum este amarantul sau meiul.

Fără ulei de palmier
Uleiul de palmier este cel mai folosit ulei vegetal din întreaga lume. Crezi că tu nu îl foloseşti pentru că ai în casă numai ulei de măsline sau ulei de floarea soarelui? Atunci uită-te pe etichete. Este posibil să îl descoperi în şamponul cu care te speli, în crema de corp, în prăjiturile luate de la cofetărie sau în chips-urile cumpărate când vrei ceva bun. Şi cum cantitatea de ulei de palmier cerută este imensă pădurile tropicale se defrişează într-un ritm îngrijorător.

Mai puţină carne
Nu este bine numai pentru organismul tău să mănânci mai puţină carne. Şi pentru planeta este la fel. Cele mai mari consumatoare de resurse sunt fermele de vaci, porci, oi şi somon. Aşa că, pe cât posibil, consuma mai puţine lactate şi mai puţină carne. Dacă simţi nevoia de carne atunci alege carnea de pui. Dar parcă şi mai bună ar fi o mâncare de fasole întrucât şi ea este plină de proteine.

Decât vin mai bine bere
Ca să faci un pahar de vin ai de 8 ori nevoie de mai multă apă decât ca să faci un pahar de bere.

Mai puţin porumb
Şi, ca să fie un ciclu complet, încheiem aceste scurte recomandări aducând iar meiul în prim plan. Pentru că aceasta este cultură pentru care se folosesc cele mai puţine resurse.

În acest scurt video vei vedea cum se pregăteşte meiul. În principiu se fierbe 15 minute şi este gata. Şi care sunt beneficiile de sănătate pe care le aduce. Nu sunt puţine. Motiv pentru care este recomandat să fie un aliment de bază în dieta bebeluşilor.

Sursă foto

Facebook Comments

, ,