Autentificare

Înregistrare

Este orezul brun mai sănătos decât cel alb?

Orez alb, orez brun

Orez alb, orez brun

În ultima vreme auzim atât de multe mesaje despre cât de greşit mâncăm şi cât de mult ne afectează acest lucru sănătatea încât ajungem să suflăm şi în îngheţatșă.

Şi facem alegeri care nu se justifică atât de tare. Până la urmă, să recunoaştem, nu este atât de important dacă mâncăm orez alb sau orez brun. Tot despre orez este vorba. Cel brun are în plus o coajă care la cel alb este îndepărtată.

Dacă nu îţi place gustul de orez brun, pentru că nu este atât de fin, pentru că are un uşor gust de nucă, să ştii că nu trebuie să te chinui să îl mănânci. Poţi la fel de bine să rămâi la orezul alb, fără un impact major asupra sănătăţii.

Este adevărat însă că orezul brun are un indice glicemic mai mic. Şi asta este bine pentru greutatea ta. Dar nici orezul alb nu este un dezastru. Mai ales că el nu este consumat ca atare, ci cu alte alimente cu indice glicemic mic, cum ar fi legumele. Prin urmare, şi indicele sau glicemic scade.

Totodată, orezul brun are şi un pic mai multe fibre şi mai multe grăsimi. Dar vorbim aici de cantităţi foarte mici, care nu contează în niciun fel, fie că sunt în plus sau în minus.

În ce priveşte mineralele şi vitaminele, orezul nu prea are, fie că este alb sau brun. Orezul brun sta un pic mai bine la capitolul ăsta, întrucât are vitamina B, magneziu şi seleniu.

Şi orezul alb are, la rândul său, avantajele sale:
– Are mai puţine calorii decât cel brun, însă diferenţa nu este una semnificativă, ci numai de 10 calorii mai puţin la o porţie de orez.
-Are mai multe proteine decât orezul brun
-Este primul aliment care se recomanda în cazul diareei
– Are o dată de expirare mai mare, întrucât nu conţine acele uleiuri care fac orezul brun să fie uşor perisabil

Prin urmare, alege ce tip de orez îţi place mai mult sau cel care te avantajează mai tare. Dacă ţii o dietă Paleo, care pune accent pe modul în care sunt digerate alimentele, atunci alege orezul alb întrucât este mai uşor de digerat. Dacă vrei să obţii mai multe fibre şi mai mulţi nutrienţi din alimentaţie atunci alege orezul brun.

,