Autentificare

Înregistrare

Este pâinea dăunătoare organismului?


Multă vreme s-a înfierat pâinea ca fiind un aliment dăunător organismului, unul care te îngrăşa şi nu îţi aduce niciun beneficiu. Mai ales pâinea albă a fost supusă dezaprobiului public mai ceva decât alcoolul. Să vedem cât adevăr există în aceste afirmaţii.

Pâinea este făcută dintr-un lichid (care poate să fie apă sau lapte), o faină (de obicei se foloseşte faină de grâu, însă poate să fie şi de secară şi atunci iese o pâine mai densă) şi drojdie (este cea care face aluatul să crească). Faină este o bună sursă de amidon şi de proteine. Ea conţine calciu şi vitamine din complexul B. Este şi o sursă de fier.

Asta nu înseamnă nici ca pâinea nu are niciun inconvenient
Este posibil să aibă prea multă sare. Este posibil să aibă şi zahăr adăugat. Uneori poate că pâinea integrală nu are decât un colorant.
Pe lângă ingredientele de mai sus pâinea mai poate să conţină aditivi, conservanţi, emulsificatori. Faină poate să fie albita.
Citiţi eticheta întotdeauna când alegeţi un sortiment nou de pâine.

Paine din seminte de chia

Ce tip de pâine să alegi

Pâinea albă este făcută doar din mijlocul bobului de grâu, după ce se înlătură tot stratul exterior. Din această cauză ea este mai lipsită de fibre şi alte substanţe nutritive. Dar i se pot adăuga, că surplus, fibre, fier, calciu, tiamina.

Pâinea neagră este obţinută din boabe de grâu cărora li s-au îndepărtat parţial taratele. Adesea i se adăugă şi un colorant, precum caramelul.

Pâinea integrală este făcută fie din faina integrală, fie din faina albă căreia i se adăugă tărâţe şi germeni de grâu

Paine integrala de post. Reteta in imagini.

Grahamul este făcut din faina neagră, căreia i se mai adăugă boabe de grâu şi faină de malţ.

Dar de ce slăbeşti totuşi dacă renunţi la pâine?

În general, orice tip de mâncare ai reduce slăbeşti. Cu cât mănânci mai puţin cu atât slăbeşti. Iar pâine noi mâncăm destul de multă, aşa că este o reducere semnificativă. În plus, dacă mâncăm cu pâine avem tendinţa de a mânca şi mai multe alimente care nu sunt recomandate, gen smântână, şuncă, caşcaval etc.

100 gr de pâine albă (3 felii relativ mici) au 235 calorii
100 gr de pâine neagră/integrală/de secară au 215 calorii
100 gr de croissant au 360 calorii, deci mare grijă la sortimentele de pâine mai speciale.

Varietati de paine din intreaga lume

, ,