Autentificare

Înregistrare

Evita carbohidratii rafinati daca vrei sa slabesti

Fiecare dieta are in centru un aliment minune sau o regula principala, insa oamenii de stiinta incearca periodic sa descopere mecanismele prin care organismul nostru poate functiona mai bine. Doar astfel putem concepe un stil alimentar care sa ne ajute fie sa slabim, fie sa ne mentinem in forma.

In pofida dietelor ce promit rezultate minune, respectarea unor principii de bun simt poate fi cheia catre o sanatate buna si un corp frumos modelat.

Citeste mai jos concluziile unui studiu realizat la New Balance Foundation Obesity Prevention Center din Boston, Statele Unite ale Americii si publicat in American Journal of Clinical Nutrition.

Scopul cercetarii a fost acela de a vedea cum afecteaza consumul de carbohidrati rafinati persoanele supraponderale si obeze. Cei 12 voluntari au fost impartiti in doua grupuri, fiecare primind fie o bautura cu indice glicemic scazut, fie o bautura care continea sirop de porumb, asadar indicele glicemic era foarte mare.

La final, s-a demonstrat ca persoanele care consumasera cea de-a doua bautura inregistrasera o crestere rapida si considerabila a zaharului in sange, patru ore mai tarziu acest nivel scazand la fel de dramatic. Bineinteles, pofta de mancare a revenit mult mai repede.

Pe de alta parte, cercetatorii au scanat si creierul participantilor si au realizat ca persoanele care bausera sirop de porumb prezentau o activitate crescuta in regiunile creierului asociate cu recompensele si poftele alimentare.

Desi realizat pe un esantion destul de restrans, cercetatorii cred ca si studiile mai ample ar putea sugera acelasi lucru: carbohidratii rafinati declanseaza poftele alimentare, actionand intocmai ca orice alta dependenta.

Constientizarea acestui fapt ar putea duce la conceperea unei strategii mai bune pentru cei care doresc sa slabeasca, limitarea consumului de carbohideati rafinati ducand si la un consum mai scazut de calorii.

Ce sunt carbohidratii rafinati?

Alimentele bogate in carbohidrati rafinati ne ofera energie imediata, insa corpul nostru nu retine si celelalte substante nutritive. Fainoasele, produsele de patiserie, covrigeii, fructele si legumele procesare, sucurile, compoturile, gemurile si dulceturile – toate sunt alimente bogate in carbohidrati rafinati.

Cand cantitatea de carbohidrati este mare, excesul se transporta in grasimi, existand riscul unei cresteri considerabile a colesterolului si a trigliceridelor. Creste astfel si riscul aparitiei afectiunilor cardiace.

Pe langa oscilatia nivelului de zahar din sange, aceste alimente contin foarte multe grasimi, arome, coloranti si conservanti nocivi pentru sanatatea noastra.