Autentificare

Înregistrare

Făina de năut. Cum să o foloseşti

Naut. Sursa foto.

Naut. Sursa foto.

Probabil că ai consumat până acum naut, în forma sa cea mai întâlnită, de hummus. Deşi nu ar strica nici să o faci la cuptor precum pe alunele prăjite şi să foloseşti boabele în salate. Acum vrem să-ţi atragem atenţia asupra unui alt mod de a consuma naut, în preparate, sub formă de făină de naut.

Faină de naut este foarte apreciată de vegetarieni şi de către cei care încearcă să mănânce fără gluten. Ea are o cantitate foarte mare de fibre, calciu şi magneziu, vitamine şi antioxidanţi. Se consideră că năutul previne obezitatea, diabetul şi este un aliment indicat în timpul sarcinii. În plus, are multe proteine, aşa că îţi ţine foarte bine de foame.

Din fericire, faină de naut este uşor de procurat. Se găseşte în majoritatea magazinelor alimentare mari şi, dacă nu, se poate procura online de la magazine specializate în produse bio. Chiar dacă la noi această faină este o noutate, în multe ţări din lume este ceva banal, tradiţional – tari mediteraniene, tari din Asia, tari din America Latină. Ceea ce găteşti cu făină de naut are o textură densă, cu gust bogat, aşa că, dacă vrei un aluat uşor nu este indicată.

Ce poţi face cu făină de naut?
Cu făină de naut poţi face atât prăjituri cât şi turte sau blat de pizza. Dacă o foloseşti pentru pâine sau prăjituri cel mai bine este să o amesteci şi cu alt tip de făină. Dacă vrei să faci însă un blat de pizza poţi să pui numai faină de naut.

Cel mai cunoscut preparat din faină de naut, în Europa, este Socca, o combinaţie de făină de năut cu apă şi ulei de măsline. Este foarte bună la gust şi se poate consuma ca atare. Mai jos aveţi o versiune italiană a acestui aperitiv – Farinata.

Pornind de la această bază puteţi să vă jucaţi şi să faceţi fel de fel de lucruri. Cum ar fi un blat de pizza.

Sau chiar o omletă pe care să o consumaţi în zilele în care ţineţi post. Deşi pare să fie mai degrabă o clătită şi nu o omletă, cum o consideră vegetarienii.

, , ,