Autentificare

Înregistrare

Legumele si alimentatia sanatoasa. Modalitati de pregatire a legumelor

Legumele sunt alimente de origine vegetala care alcatuiesc o sursa importanta de factori nutritivi, mai ales glucide, saruri minerale si vitamine. Substantele proteice se gasesc in cantitati reduse si se gasesc mai ales in leguminoasele uscate (fasole, linte, mazare, soia) si in glutenul din cereale. Grasimile se gasesc in plantele oleaginoase: seminte de floarea-soarelui, soia, germenii de porumb.

Este stiuta importanta legumelor pentru organismul uman, acestea trebuind sa constituie cel putin jumatate de alimentele ingerate zilnic, fiind principalii furnizori de vitamine si substante minerale de care organismul uman are nevoie pentru a-si indeplini functiile vitale. Astfel, se va crea un echilibru cu alimentele de origine animala care au mai mare valoare biologica si energetica.

Pe cat se poate legumele se vor cosuma crude ( care se preteaza la acest cosum crud), pentru a nu diminua continutul lor in vitamine si saruri minerale prin procedeele de pregatire.

Care legume se fierb si care se pot prepara in aburi?

Fierberea in apa clocotita se aplica tuturor legumelor care se folosesc in supe, ciorbe, mancaruri, garnituri si alte preparate. Se fierb in apa cu putina sare in vas obisnuit sau in oala sub presiune in cazul legumelor care contin mai multa celuloza ( fasole, ciuperci, urzici, varza creata, etc)

In cazul in care legumele se fierb pentru a fi utilizate la soteuri, salate cu maioneza, etc acestea vor fi fierte in apa numai cat sa le cuprinda. Pentru ca in urma fierberii in apa vor trece sarurile si vitaminele, aceasta apa unde au fiert legumele se va aduga la sosuri, ciorbe, etc pentru a nu se pierde substantele hranitoare.