Autentificare

Înregistrare

Mănânci prea mult?


Nu are rost să te ascunzi după deget, căutând tot felul de scuze precum vârsta, metabolismul, lipsa timpului sau munca grea – dacă ai corpul acoperit de grăsime atunci mănânci mai mult decât consumi. Şi tot acest surplus de calorii pe care îl oferi corpului, el îl depozitează în grăsime. Grăsime la suprafaţă, dar şi în interiorul corpului, în jurul organelor interne.

Nu doar arăţi rău, ci şi îţi este rău. La propriu. Trebuie să îţi faci un cadou şi să scapi de grăsime. Iar singurul mod în care poţi slăbi este să mănânci mai puţin. Însă cum să faci asta?

În primul rând nu te mai minţi. Nu trebuie să arăţi nimănui, însă ţine un jurnal a ceea ce mănânci în fiecare zi. Poate să fie şi un jurnal de fotografii făcute cu telefonul. Important este să fii conştient, să vezi cum se adună. Nimeni nu se îngraşă fără să mănânce.

Mărimea farfuriilor pe care le foloseşti chiar contează. Cu cât acestea sunt mai mari cu atât ai tendinţa de a mânca mai mult. Obişnuieşte-te să foloseşti farfurii mici.

Nu eşti atent la ce mănânci, ci la altceva. De asta ajungi să mănânci mai mult dacă eşti cumva la o petrecere sau dacă mănânci în faţa televizorului. Atunci când nu eşti atent nu mănânci ca să te hrăneşti, nici măcar nu realizezi că eşti deja sătul.

Mănânci ca să compensezi alte lipsuri. Este vorba de lipsuri emoţionale. Pentru că este adevărat că mâncarea hrăneşte sufletul, însă asta nu înseamnă că trebuie să mâncăm atunci când ne simţim singuri sau neliniştiţi sau plictisiţi. Găseşte alte strategii ca să reduci aceste senzaţii neplăcute – o plimbare, sport, scrie de mână un jurnal, vorbeşte cu un prieten, ajuta pe cineva.

Mănânci când nu îţi este foame. Trebuie să îţi fie foame că să te aşezi să mănânci. Cu adevărat foame. Vezi dacă nu poţi roade un morcov şi să împingi masa pe mai târziu. Am spus un morcov, nu un baton cu ciocolată. Şi chiar şi atunci când te ridici de la masa nu trebuie să te simţi ca şi cum ai plesni.

, , ,