Autentificare

Înregistrare

Sfaturi eficiente pentru un ficat sanatos

Ai incercat tot felul de diete, suplimente laudate in reclame sau chiar de prietene, insa rezultatele au intarziat sa apara? Ba chiar simptomele s-au accentuat, iar gama de alimente “permise” s-a restrans tot mai mult?

De multe ori, motivul pentru care nu reusim sa slabim sau sa amelioram unele afectiuni consta tocmai in faptul ca nu ne privim propriul organism ca un intreg, nereusind astfel sa descifram corect unele semnale pe care ni le transmite.

In Medicina Traditional Chineza fiecare dezechilibru emotional are o consecinta in plan fizic, afectand in timp un anumit organ. Unul dintre cele mai importante organe este ficatul, iar printre cele mai intalnite deficiente este si “liver qi stagnation” sau asa numita stagnare a energiei la nivelul acestui organ. In Medicina Traditional Chineza functia principala a ficatului este de a misca energia (qi) si sangele, astfel incat fiecare organ sa fie energizat si sa functioneze la parametri optimi. Ficatul incepe sa nu isi mai indeplineasca rolul atunci cand ne reprimam sentimentele, cand suntem afectati de traume emotionale, frustrare sau situatii de blocaj.

Liver qi stagnation duce in timp la un alt dezechilibru numit liver blood stagnation, conditie responsabila in opinia multor terapeuti pentru tumorile benigne si durere localizata la nivelul abdomenului. Chiar daca pare doar o denumire pretentioasa, simptomele fizice si emotionale sunt cat se poate de reale si daunatoare, dar pot fi ameliorate prin inlaturarea stresului si a emotiilor negative, acupunctura, o alimentatie corespunzatoare si, nu in ultimul rand, prin miscare fizica.

Asadar, daca vrei sa incerci o abordare ceva mai neconventionala pentru restabilirea starii de sanatate, iata mai jos cateva informatii despre importanta sanatatii ficatului.

Care sunt manifestarile stagnarii energiei la nivelul ficatului?

Cauzele emotionale ale acestei deficiente nu sunt deloc de neglijat: traumele emotionale, frustrarea, depresia, tristetea prelungita, stresul toate duc in timp la simptome fizice cum ar fi senzatia de nod in gat si dificultati de inghitire, stari de greata, apetit redus, balonare, durere in orice parte a corpului, dar mai ales la nivelul abdomenului, modificarea tranzitului intestinal, Sindrom Premenstrual accentuat, dereglari menstruale, puls marit etc.

Ce poti face pentru a inlatura acest dezechilibru?

Acupunctura si presupunctura sunt doua solutii deloc de neglijat, mai ales ca terapeutul te va diagnostica si va actiona intocmai. Cu toate astea, fara a face tu insuti unele schimbari la nivel mental si fizic, terapeutul va inlatura doar temporar o problema ce cu siguranta va reveni.

Iata care ar fi cele mai importante solutii pe care le poti aplica:

•    Fa pace cu trecutul si elimina sentimentele negative!

Identifica motivul dezechibrului tau si asigura-te ca elimini pe cat posibil stresul si sentimentele de vinovatie si frustrare. In plus, nu uita ca ficatul nu mai functioneaza corect in momentul in care iti reprimi gandurile si trairile, asa ca traieste autentic, asumandu-ti tot ceea ce gandesti.

•    Include in planul alimentar plante sau condimente benefice

Armurariu, ceaiul de papadie, de musetel, de brusture sau urzica, ghimbirul, turmericul, spirulina – toate te vor ajuta foarte mult.

•    Opteaza pentru mese dese, dar nu foarte bogate!

Mesele copioase accentueaza senzatia de durere si balonarea, asa ca mananca mai des, dar mai putin. In plus, incearca sa elimini si alimentele greu de digerat.

•    Alimente benefice vs. Alimente nerecomandate

Asculta semnalele transmise de propriul corp si nu le mai consuma pe cele care iti inrautatesc starea de sanatate. In linii mari, insa, printre alimentele benefice se numara legumele fierte sau gatite la aburi, vinete, ardei, fenicul, marar, citrice, otet de mere, unele fructe, cartofii dulci, morcovii, pastarnacul, carne de pui si de peste, mazarea etc.

Pe de alta parte, evita consumul alimentelor bogate in grasimi si uleiuri saturate, branza, oua, zahar si prajituri, carne rosie, margarina, nuci, pizza, bauturi acidulate si produsele care contin conservanti si coloranti.

•    Fa sport!

Exercitiile fizice intense nu sunt recomandate, asa ca alege intre mersul pe jos, inot, jogging, dans sau, nu in ultimul rand, pozitiile de yoga destinate special sanatatii ficatului.