Autentificare

Înregistrare

Strategii ca să mănânci sănătos

Multă vreme am admirat voinţa celor care reuşesc să se abţină de la ceva ce le place foarte mult. Mi se păreau supraoameni. Aveam impresia că stau un fiecare secundă şi îşi spun: nu face asta! Nu face asta! Nu face asta!

Între timp am aflat că în niciun caz lucrurile nu se petrec în acest fel. Voinţa lor nu este neapărat mai puternică decât a mea, însă strategia este cu siguranţă mai bună. Iar atunci când este vorba de la a te abţine de la mâncare sunt câteva strategii foarte bune.

Fără dulce pe stomacul gol.

Aceasta este o regulă de care trebuie să ţii cont întotdeauna. Atunci când îţi este foame şi mănânci dulce senzaţia de foame creşte şi mai tare. Şi chiar dacă nu îţi este foame, faptul că mănânci ceva dulce are efectul de a-ţi face foame. Pentru că apetitul este reglementat de nivelul de zahăr din sânge.

Zaharul – otrava alba sau sursa de energie

Nu trebuie să rezişti, trebuie să nu îi ai la îndemână.

Este evident că dacă vei intra într-un fastfood îţi va fi imposibil să nu îţi iei o porţie de cartofi prăjiţi. Sau că dacă îţi iei ciocolată favorită acasă vei sfârşi prin a o mânca mai repede decât ţi-ai dori. Aşa că stai departe de acele mâncăruri cărora ştii că nu le poţi rezista – fără ieşire la pizza, fără plimbări prin raionul de îngheţată. Fiecare ştie cărui fel de mâncare nu îi poate rezista.

Fără consum de media care să îţi facă poftă.

Este aproape sigur că începi să salivezi la o reţetă care îţi face cu ochiul. Emisiunile culinare nu sunt indicate atunci când vrei să reduci numărul de calorii zilnice. Dar nu numai ele. Nici reclamele nu sunt indicate. De fapt ele sunt concepute special să îţi facă poftă, chiar dacă adesea produsul nu este deloc apetisant.

Planifica.

Găteşte în avans. Foamea nu are de ce să te ia prin surprindere. De atâta timp ştii destul de clar când îţi este foame şi cam ce anume ai putea mânca. Dacă planifici te vei asigura că vei avea printre cele mai sănătoase opţiuni. De exemplu, poţi avea mereu în frigider la serviciu un iaurt, ca să nu îţi cumperi covrigi. Este bine să ţii mereu în frigider o carne slabă fiartă şi cereale deja făcute.

Tutorial de planificare meniu

Dormi.

Pare să nu aibă nicio legătură cu mâncarea însă nu este aşa. Atunci când suntem obosiţi nici nu mai putem să ne respectăm programul, dar, mai mult decât atât, am face orice ca să nu ne mai simţim aşa. Iar în general primul lucru care ne trece prin cap este să mâncăm, mult, ca să căpătăm energie. Desigur, nu se va întâmpla asta, oricât am mânca.

Facebook Comments

,

Lasă un răspuns