Autentificare

Înregistrare

Studiu: cum să nu te îngraşi pe măsură ce îmbătrâneşti

Ce sa mananci ca sa nu te ingrasi cu varsta

Ce sa mananci ca sa nu te ingrasi cu varsta. Sursa foto

Pe măsură ce îmbătrânim avem tendinţa să ne îngrăşăm, chiar dacă suntem mai atenţi să consumăm mâncare sănătoasă, făcută în casă. De vină este metabolismul care încetineşte şi, prin urmare, arde mai puţine calorii decât înainte.

Sunt lucruri pe care le cunoaştem. Ce nu ştim este ce să facem ca să ne păstrăm silueta. Un studiu apărut în American Journal of Clinical Nutrition ne răspunde la această întrebare: secretul consta în ce alimente alegi să consumi. Şi nu este chiar intuitiv.

Ce contează pentru silueta noastră, pe termen lung

Studiul este întins pe durata a 16 ani şi a cuprins 120000 de oameni. Rezultatul a evidenţiat încă o dată cât de important este să alegi alimente cu indice glicemic scăzut şi, de asemenea, cât de important este modul în care le combini. Ce este indicele glicemic? El arata cât de repede carbohidraţii dintr-un aliment se transformă în glucoză. Sunt întotdeauna de preferat alimentele care se transformă mai lent în glucoză şi ele au un indice glicemic mic.

Alimente cu un indice glicemic scăzut şi mediu: secară 34, nuci 15, broccoli 15, conopida 15, portocale 44, căpşune 40, kiwi 53, ciocolată 49, struguri 45, mere şi pere 38, morcovi 30, cireşe 22, ciuperci 10, ciocolată amară 22, fulgi de ovăz 40, miere 55, arpacaş 25, produsele cu aluat de plăcintă 59, pâine din cereale integrale 50, ovăz 55, banane 54, ananas 66, pâine neagră 51, mazăre 15, îngheţată 61, pizza 60, ananas 66, zahăr 68.

Alimente cu indice glicemic mare: gogoaşă 76, orez alb 72, curmale 103, pepene verde 72, păstarnac 97, cartofi fierţi 88, cartofi prăjiţi 78, cartofi copţi 95, pâine din faina albă 90, lapte de orez 85, bere 110, limonada 70, faina albă 90.

Mai multe despre indicele glicemic puteţi citi aici.

Ce alimente să alegem şi cum să le combinăm

– ca să scazi mult în greutate trebuie să mănânci următoarele alimente: iaurt, fructe de mare, pui fără piele şi nuci / alune

Salata de creveti cu rucola

– în ceea ce priveşte lactatele, nu contaza în final dacă mănânci lactate slabe în grăsimi sau lactate cu multe grăsimi

Sos de iaurt pentru salata

– carnea roşie şi carnea procesată este asociată cu creşterea în greutate. Mai ales atunci când o combinăm, aşa cum se întâmpla adesea, cu alimente care au mult amidon – cartofii, paştele, pâinea

Mancare de cartofi cu carne de porc

– asta nu înseamnă însă că trebuie să renunţăm la carne obligatoriu, ci doar să o combinăm cu legume, care au indice glicemic scăzut. Studiul a arătat că, în combinaţie cu legume, carnea nu îngraşă.

Conopida cu carne

– acelaşi lucru este valabil şi pentru brânză şi ouă. Dacă le combini cu alimente cu indice glicemic scăzut slăbeşti, dacă le combini cu alimente cu indice glicemic ridicat te îngraşi.

Spanac cu oua ochiuri la cuptor

În concluzie: alege alimente bogate în proteine, precum iaurtul, peştele şi nucile. Redu consumul de zahăr şi cereale rafinate. Înlocuieşte pe cât posibil consumul de carne cu ouă şi brânză. Evită cât mai mult alimentele cu indice glicemic mare şi, în timp, îţi vei păstra siluetă cu care eşti obişnuit.

Facebook Comments

, , ,