Autentificare

Înregistrare

Terapia prin alimentatie – 4 recomandari utile

Uneori, ne simtim rau sau lipsiti de energie, dar ignoram aceste simptome fie pentru ca timpul nu ne permite sa ajungem la doctor, fie pentru ca le consideram manifestari minore, ce nu necesita o investigatie amanuntita.

Cu timpul, insa, am putea sa ne confruntam cu afectiuni mai grave, al caror tratament va fi mult mai anevoios. Ceea nu stim este faptul ca orice stare anormala a corpului nostru ne semnaleaza un dezechilibru, o problema care incepe sa prinda contur. Tocmai de aceea, fie ca metoda de preventie, fie ca un tratament complementar, tot mai multe persoane incep “terapia prin alimentatie”, incercand astfel sa isi reechilibreze organismul.

In cazul in care te simti rau, vizita la medic este imperios necesara, la fel ca si discutia cu un nutritionist. Inainte, insa, citeste mai jos cateva dintre directiile generale urmate in cadrul acestei terapii ceva mai neconventionale. Daca starea ta nu este grava, masurile minore, aplicate din timp, ar putea sa te readuca pe drumul cel bun.

1.    Asculta-ti organismul!

O deviza ce poate ti se va parea demodata si aplicata in prea multe domenii, dar vei intelege esenta ei de indata ce vei incepe sa fii mai atent la ce mananci si la cum reactioneaza corpul tau. Fa-ti un jurnal in care sa scrii toate alimentele despre care tu crezi ca ti-ar fi nocive. Dupa aceea, noteaza-le pe cele care nu ti-au creat probleme si incepe un program alimentar format doar din acelea.

2.    Afla ce grupa de sange ai si respecta indicatiile alimentare aferente acesteia!

Peter J. D’Adamo este doctorul care a realizat dieta potrivita fiecarei grupe de sange in parte. Astfel, pentru a nu ne imbolnavi si a nu lua in greutate, medicul recomanda renuntarea la anumite alimente si includerea altora in dieta zilnica.

Persoanele care au grupa sanguina 0, cea mai veche grupa de sange, au un metabolism rapid si pot consuma proteine animale, cum ar fi carnea de peste, vita sau pui. In cazul in care vor sa slabeasca se recomanda reducerea consumului de gluten sau lactate.

Persoanele cu grupa de sange A se vor simti foarte bine in urma unei diete vegetariene. Tocmai de aceea, pentru a nu lua in greutate si pentru a nu dezvolta diverse afectiuni, ar trebui sa evite carnea, lactatele si glutenul.

Grupa sanguina B ofera o gama mai larga de alimente permise, de la legume pana la carne slaba, oua si produse lactate. Daca persoanele cu aceasta grupa de sange vor sa slabeasca, li se recomanda sa evite lintea, hrisca, porumbul, arahidele si semintele de susan.

Daca ai grupa de sange AB ar trebui sa incluzi in alimentatia ta peste, fructe de mare, lactate, legume verzi, ananas etc. In schimb, evita sau observa ce semnale iti transmite organismul tau in urma consumului de carne rosie, fasole, porumb, produse cu gluten, pentru ca acestea iti sunt interzise.

3.    Testea-ti intoleranta alimentara!

Pe langa propriile “insemnari”cu privire la ce iti este si ce nu iti este benefic in materie de alimentatie, poti opta pentru testele de intoleranta alimentara, mai complexe si cuprinzatoare. La momentul actual, exista diverse astfel de teste, beneficiile fiind asemanatoare: in urma unui test de sange, vei afla care sunt cele mai uzuale 200 de alimente la care ai intoleranta (si gradul acestei intolerante), tocmai pentru a reusi sa mananci doar ceea ce iti este benefic.

4.    Adopta masuri radicale, pe termen scurt!

Daca niciuna din recomandarile de mai sus nu te multumesc, cel putin momentan, dar totusi crezi ca alimentatia te-ar putea ajuta sa fii mai energic si mai sanatos, e timpul sa iei decizii drastice! Ce inseamna asta? Elimina din dieta zilnica acele alimente despre care se stie deja ca, intr-o proportie mare, pot fi nocive. Incearca sa consumi cat mai putin zahar, in toate formele lui – de la zaharul din cafea pana la prajituri, produse cu gluten, lactate din lapte de vaca (opteaza, in schimb, pentru lactatele din lapte de capra), bauturi carbogazoase si carne (cu exceptia carnii slabe si a pestelui). In plus, urmeaza un plan drastic si in privinta meselor si gustarilor de peste zi: trei mese principale si trei gustari, la distanta de 2 ore intre ele, nu consuma fructele prea aproape de mesele principale si serveste cina cel tarziu la ora 19.30.