Autentificare

Înregistrare

Tinerete fara batranete – 5 alimente impotriva imbatranirii

rodie_beneficiile rodiei

Dieta zilnica ne ofera energie, ne fereste de anumite boli si poate contribui la incetinirea procesului de imbatranire. Oamenii de stiinta au descoperit ca alimentele cu proprietati antioxidante si antiinflamatoare influenteaza pozitiv procesul metabolic, mentinandu-ne tineri atat fizic, cat si mental.

Citeste mai jos cateva informatii despre 5 alimente-elixir pe care ar fi bine sa le incluzi in dieta ta. Vei tine timpul la distanta, prevenind atat ridurile, cat si afectiunile ce pot aparea odata cu inaintarea in varsta.

Rodia

Un studiu efectuat la Universitatea Berkeley, California a concluzionat ca sucul de rodie are o putere antioxidanta de trei ori mai mare decat cea a vinului rosu si a ceaiului verde. O alta cercetare realizata in Spania a demonstrat ca rodia sau extractul din rodie incetineste procesul de  imbatranire. Timp de o luna, cei 60 de participanti au luat zilnic cate o capsula din extract de rodie. La final, s-a constatat o scadere semnificativa a markerului 8-Oxo-DG, un indicator asociat cu deteriorarea celulelor, fenomen care grabeste procesul de imbatranire si poate cauza leziuni cerebrale, ale muschilor, ficatului si rinichilor.

Salată de dovleac cu rucola, rodii și nuci

Ciocolata neagra

Ciocolata neagra contine un procent foarte mare de cacao. Procianidina b-2 din cacao protejeaza celulele creierului de inflamatie si poate stopa eliberarea substantelor inflamatoare in piele. De asemenea, cacaoa este bogata in flavonoide care ajuta sistemul cardiovascular, prevenind afectiunile cardiace. In plus, ciocolata neagra te fereste de tensiune arteriala, diabet de tip II, afectiuni ale rinichilor si dementa.

Ciocolata de casa, cu ou sau cu lapte praf

Seminte de chia

Semintele de chia sunt o sursa importanta de acizi grasi Omega 3 care contribuie la sanatatea pielii, a inimii si a creierului. De asemenea, aceste seminte contin si vitamina E si Calciu, substante importante pentru sanatatea oaselor.

Paine din seminte de chia

Legumele verzi

Spanacul, broccoli, varza kale (varza furajera), varza de Bruxelles –  toate legumele verzi sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti care ne ajuta sa ne mentinem tineri mai mult timp. Varza Kale, de exemplu, are proprietati antiinflamatoare si antioxidante, atacand radicalii liberi care dauneaza pielii si intervin in productia de colagen, grabind procesul de imbatranire.

Mancare de spanac cu ciuperci

Prunele

Studiile efectuate de-a lungul timpului au demonstrat ca prunele sunt printre cele mai puternice fructe antioxidante. In plus, ele contin potasiu, magneziu, sodiu, fibre, fier, vitamina A, B, C. O cura cu fructe, fie ele proaspete sau uscate, iti va stimula metabolismul si iti va revigora intreg organismul.

Piept de pui cu prune

,