Autentificare

Înregistrare

Ziua Internationala a Fericirii – Ce sa mananci pentru a fi mai fericit

Indiferent de religie, cultura sau nationalitate, cu totii ne dorim sa fim mai fericiti. Poate tocmai de aceea, Organizatia Natiunilor Unite a decis ca din acest an Ziua Internationala a Fericirii sa fie sarbatorita pe 20 martie. Asadar, ne confruntam cu o premiera in ceea ce priveste buna dispozitia recunoscuta oficial.

Astazi, mai mult ca oricand, ar trebui sa ne gandim mai mult la noi, la cei dragi si la cum am putea sa ne inveselim viata. Ei bine, pentru inceput, citeste mai jos ce sa mananci pentru a fi mai fericit. Desi nu se poate spune ca exista o dieta universala a fericirii, alimentele de mai jos vor face, in timp, diferenta:

Sflecla rosie

Sflecla este bogata in acid folic, un tip de vitamina B care poate combate depresia, influentandu-ne pozitiv starea de spirit. Si Vitaminele B1, B6 si B2 actioneaza in acelasi mod. Asadar, mananca sfecla rosie, broccoli, linte, spanac, varza de Bruxelles, seminte de floarea soarelui, mazare – toate, surse importante de acid folic.

Salata de sfecla rosie cu nuci

Fulgii de ovaz

Pe langa faptul ca fulgii de ovaz sunt si ei bogati in acid folic, mai contin si un neurotransmitator numit dopamina, o substanta care, se pare, creste placerea. Include pe parcursul zilei cel putin o masa sau o gustare care sa contina fulgi de ovaz.

Biscuiti cu fulgi de ovaz

Rosiile

Rosiile regleaza trei neurotransmitatori importanti: serotonina, dopamina si noradrenalina. In plus, rosiile contin magneziu, fier, vitamina B6 si acid folic, fiind benefice in mentinerea bunei dispozitii.

Supa crema de morcovi si rosii

Ciocolata neagra

Cercetatorii au descoperit ca ciocolata cu un continut mare de cacao reduce hormonul stresului, ajutandu-ne sa facem fata cu brio provocarilor stresante si sa fim mai fericiti. Ciocolata contine cafeina, teobromina si fenietilamina, trei substante care ne induc starea de buna dispozitie, stimuleaza muschii inimii si sistemul nervos. In plus, ciocolata contine si feniletilamina, o endorfina produsa de creierul nostru ori de cate ori ne indragostim sau suntem fericiti.

Prajitura de post cu ciocolata

Bananele

Pentru a produce serotonina, corpul nostru are nevoie de un aminoacid numit triptofan. Bananele contin aceasta substanta minune care ne ajuta sa fim mai calmi si mai fericiti. In plus, bananele mai sunt numite si “arme impotriva stresului”, fiind o sursa bogata de carhibidrati, magneziu, fier, complex de vitamina B.

Tort de post cu crema de banane

Facebook Comments

,