Arhiva | mai, 2019

Cum pregatim broccoli cu lamaie

Pentru o garnitura sanatoasa, am ales astazi sa preparam broccoli proaspat cu lamaie.

Dar, cum putem sa preparam broccoli pentru ca sa isi pastreze acea structura ferma si sa nu pierdem din vitaminele pe care le contine? Secretul este simplu, nu trebuie fiert prea mult.

Asa ca luam 500 g broccoli proaspat, pe care il spalam si il desfacem in bucatele mai mici.

Punem apa cu un pic de sare la fiert si atunci cand apa clocoteste, punem buchetelele de broccoli in apa clocotita si lasam sa fiarba 2-3 minute. Apoi vom scoate broccoli din apa fiarta, il punem intr-o strecuratoare si turnam peste, apa rece sau il bagam in gheata, pentru a ramane acea structura crocanta.

Pentru a face un sos a, luat 2 catei de usturoi pe care i-am pisat bine, i-am amestecam cu un pic de smantana si am stors si sosul de la 1 lime/lamaie, din care am pus doar 1/2 din suc, pentru a nu fi prea acrisor sosul. Daca doriti puteti sa presarati deasupra un pic de parmezan si garnitura este gata.

Mancati, aceasta garnitura cu un pui preparat la cuptor sau pe gratar, pentru o masa sanatoasa si fara multe grasimi.

Pofta buna!

Citeste Mai Mult

Alimente care reduc colesterolul

O dieta nesanatoasa este una dintre cauzele principale ale unor valori ridicate ale colesterolului dar, exista si alimente care ne pot ajuta in aceasta lupta cu colesterolul. V-am facut o lista cu 10 alimente “minune” care va pot ajuta in lupta cu colesterolul si care se gasesc usor.

Migdalele

Migdalele sunt foarte eficiente in reducerea colesterolului din sange. Aceste alimente bogate in grasimi nesaturate pot creste valorile colesterolului bun (HDL). Mai mult, grasimile nesaturate pot impiedeca oxidarea colesterolului rau, prin urmare ajuta la diminuarea numarului cazurilor de boli de inima.

Alimente imbogatite cu fitosteroli

Un numar impresionant de studii a aratat ca un aport de aproximativ 2 grame de fitosteroli in alimentatie in fiecare zi reduc colesterolul rau LDL cu pana la 8%.  Alimente  imbogatite cu fitosteroli: laptele, branza, laptele de soia si painea. Semintele de floarea soarelui, semintele de fenicul si telina contin fitosteroli.

Fulgi de ovaz

Dintre toate cerealele integrale,  ovazul  este cea mai buna sursa de fibre solubile. Acestea reduc colesterolul diminuand abilitatea celulelor din sange sa ramana in interiorul peretilor vaselor de sange.

Fasolea Pinto 

Aceste aliment bogat in fibre solubile este de ajutor in reducerea nivelului de colesterol rau din sange. Atentie daca folositi conserve de fasole, clatatile bine pentru a elimina excesul de sare.

Uleiul de masline

Beneficiile uleiului de masline se explica prin contintul bogat de polifenoli care actioneaza atat ca antioxidanti, cat si ca agenti anti-inflamatori.

Citeste Mai Mult