Autentificare

Înregistrare

Ce sa mananci pentru a preveni infarctul – Studiu

Fie ca esti predispus riscului de infarct, fie ca vrei sa adopti o alimentatie sanatoasa care sa te fereasca de posibile afectiuni viitoare, concluziile cercetarii recente, mentionate de site-ul Dallasnews.com iti vor fi utile.

Astfel, specialistii au dorit sa vada care sunt cele mai potrivite alimente celor care se confrunta cu un risc marit de infarct sau boli cardiace. Ei au strans informatii pretioase din cadrul a 8 studii observationale. Participantii la studiile propriu-zise fusesera urmariti indeaproape cel putin 3 ani, asa ca rezultatele erau considerate destul de concludente.

In urma cercetarilor, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca la fiecare 7 grame de fibre in plus in dieta zilnica, riscul de accident vascular cerebral scadea cu tot atatea procente.

Detaliat, se pare ca fibrele solubile sunt cele care reduc substantial acest risc, asa ca alimentele bogate in fibre solubile ar trebui incluse in alimentatie. Si fibrele insolubile si cerealele au redus usor riscul de infarct, insa efectul lor nu este nici pe departe asemanator cu cel al fibrelor solubile.

Sarmale cu nuci

Fibrele solubile, beneficii multiple pentru sanatate

Pe langa concluziile studiului american, trebuie spus ca fibrele solubile prezinta multe alte beneficii asupra sanatatii noastre. Spre deosebire de fibrele insolubile, cele solubile se dizolva in apa, iar aceasta proprietate pare a face diferenta.

Smoothie cu Omega 3

Asadar, fibrele solubile se dizolva in apa si formeaza un gel care intarzie digestia, ramanand mai mult in stomac si pastrand mai mult timp senzatia de satietate. De aici deriva multe alte beneficii. Te poti mentine la o greutate optima si scade riscul afectiunilor gastrointestinale.

In plus, aceleasi fibre solubile ajuta la controlarea diabetului si scad considerabil nivelul de colesterol LDL, colesterolul rau, un alt factor ce agraveaza afectiunile cardiace.

Surse bogate in fibre solubile sunt in principal fulgii, cerealele si taratele din ovaz, nucile, semintele de in si de psyllium, fasolea, mazarea uscata si lintea.  

Sufleu de linte cu praz