Cele mai recomandate alimente pentru toamnă. Ce trebuie neapărat să mănânci în sezonul rece

Astăzi vă oferim o listă utilă cu cele mai recomandate alimente pentru toamnă. Află acum ce trebuie neapărat să mănânci în sezonul rece, ca să ai un sistem imunitar puternic.

Sezonul acesta ne aduce la pachet și multe probleme pentru cei cu sistemul imunitar slăbit. Prezența tot mai redusă a soarelui, frigul și umezeala, toate acestea ne pun probleme.

Care sunt cele mai recomandate alimente pentru toamnă?

Avem nevoie să ne luăm cât mai multe vitamine din fructe și legume, iar cele care se coc în septembrie sau octombrie sunt aur curat pentru sănătate. Ce include această listă?

1. Mere

Conțin numeroase minerale importante pentru organism, precum magneziu, cupru sau calciu. De asemenea, reprezintă o sursă importantă de vitamina C. Pectinele din mere reglează tranzitul intestinal, putând să prevină blocajele ce cauzează apariția cancerului de colon.

2. Gutui

Sunt adjuvant în tratarea bolilor digestive și conțin săruri de calciu, magneziu, potasiu, fier, fosfor și vitamine precum: C, B1, B2 și B6.

3. Pere

La fel ca merele și gutuile, te ajută să ai o digestie sănătoasă. Conțin multe minerale, precum fosfor, calciu și potasiu. De asemenea, reprezintă o sursă importantă de vitamine: A, B1, B2 și E. Sunt recomandate în tratamentul pacienților care au probleme cu constipația cronică. Tot aceste fructe dulci, zemoase și savuroase mai conțin și caroten și acid folic.

4. Dovleac

O plăcintă fierbinte și aromată, într-o zi friguroasă, sună ideal! Însă, nu doar gustul este cel care ne atrage, ci și beneficiile pentru sănătate pe care ți le aduce acest aliment. Este bogat în vitamine, antioxidanți și minerale. Magneziul pe care îl conține este un aliat de nădejde în lupta cu astenia de toamnă.

5. Sfeclă roșie

Este o adevărată minune pentru sănătate. Te ajută dacă ai probleme cu aparatul cardiovascular sau stări anemice. Conține o mulțime de vitamine, acid folic, minerale importante și fibre. Poate fi consumată atât crudă, cât și fiartă, în salată, ciorbă ori ca suc natural.

6. Prune

Indiferent dacă le consumăm crude, în compot, gem sau prăjituri, sunt niște fructe recomandate pentru consum toamna. În compoziția lor se regăsesc acizi organici, glucide precum fructoza și levuloza, vitamina A, vitamina B, calciu, magneziu, fier, fosfor și potasiu. Atenție, totuși! NU sunt recomandate pacienților diabetici. Însă, dacă nu ai această boală, dar te confrunți cu o oboseală cruntă, te ajută să te pui pe picioare.

7. Legumele crucifere: varză, conopidă, broccoli, varză de Bruxelles, gulie, hrean

Cu toate că nu se numără toate printre preferatele românilor, acestea sunt aur curat pentru sănătate, susțin specialiștii în nutriție! Conțin puține calorii, dar sunt bogate în betacaroten, potasiu, acid folic, vitamina C și fibre.

8. Struguri negri

Au un conținut ridicat de apă, așa că ne și hidratează organismul. Sunt bogați în minerale și antioxidanți, încetinind îmbătrânirea. De asemenea, ajută la buna funcționare a sistemului digestiv.

9. Gogoșari

Se numără printre murăturile preferate ale românilor și pe bună dreptate. Pe lângă gustul senzațional, ne hrănește organismul cu o rezervă importantă de vitamina A, vitamina B, vitamina C, fier, mangan, magneziu, seleniu, cupru și zinc.

10. Nuci

Ne aduc un aport însemnat de acizi grași, proteine, calciu, magneziu, fier, zinc, vitamina B și vitamina E.

11. Carnea de curcan

În acest top nu intră doar legume și fructe, ci și acest tip de carne. Ultima, dar nu cea din urmă, carnea de curcan stimulează metabolismul, te ajută să lupți cu depresia, dar și să previi apariția anemiei. Conținutul bogat de vitamine este și el util într-o dezvoltare armonioasă.